Snälla ni - försök att lyssna!

Jag har fått en del kommentarer av er som tycker att jag ska sluta snacka om att jag vill gå ner i vikt osv. Men snälla ni, det är mitt liv. T.ex. Emelie som kommenterade och sa något som att "hon på bilden är bara ett barn - när man är vuxen kvinna har man former!" Bilden knäpptes för ett år sen - så tack för den... Även om jag vet att jag inte är världens kurvigaste människa - alla har faktiskt inte jättehöfter och stora bröst :P

Dessutom, ja, när man är vuxen kvinna har man former. Men tänk så här istället, hade jag varit 35+ och sagt att "nej nu är det dags att skaka av sig några kilon, det har satt sig lite extra på magen nu efter semestern" hade inte en kotte brytt sig. Men så fort man är ung så blir det ett himla liv så fort man vill äta lite nyttigare eller gå ner nåt kilo hit eller dit. Bara för att man vill vara hälsosam betyder det inte att man har anorexia eller på något sätt tänker fel!
Jag vill vara vältränad och fit - det är det som är grejen!

Nu säger jag inte att jag fått massa negativa kommentarer eller så, för det har jag inte. Men jag reagerar för att jag vet att det är många andra där ute som får samma respons - trots det att vi tagit kloka, naturliga beslut. Jag vill bara få er att tänka till en liten extra gång. Det ideal som du anser vara snyggt/hälsamt kanske en annan människa har en helt annan åsikt om. Vi tycker alla olika, och det ska vi naturligvis få göra - men man måste lära sig acceptera att alla även tycker olika! Mitt ideal är annorlunda än ditt - och det är helt och hållet som det ska vara :)

Så länge man tar hand om sig själv och är lycklig, har man rätt att få se ut precis som man vill!

Kommentarer
Postat av: Mickis

genus är en del i pedagogikkursen :p det är intressant men jävligt avancerat hahaha :D

2010-10-21 @ 15:23:00
URL: http://mikkatude.wordpress.com/
Postat av: Emily

Du gör helt rätt! Så länge du mår bra av det så är det inga problem i det du gör. Alla kanske inte tycker att du behöver gå ner i vikt, men det är ju du som ska leva med din kropp och ingen annan :) Smal är dock inte lika med lycklig. Däremot är sundhet det. Lycka till! :)

2010-10-21 @ 16:26:55
URL: http://imcookiedough.webblogg.se/
Postat av: Björn

"Så länge man tar hand om sig själv och är lycklig, har man rätt att få se ut precis som man vill!"

håller jag verkligen med om, men Frida glöm inte, du är vacker som du är, både på utsidan och insidan! Kram ♥

2010-10-21 @ 22:27:29
URL: http://thebjorn.devote.se
Postat av: Anna

Jag håller med dig att det bästa är att ta hand om sig själv. Jag har själv fått gliringar ... DU behöver ju inte banta - men det är inte det som det handlar om jag vill få bort lite här och där och jag är nöjd med min vikt ... dock så vet jag att bara att banta och fortfarande sitta och se på TV hjälper inte utan .. röra på sig är A och O därav ska jag försöka gå ned varje dag till tåget .. ok imorse var jag morgontrött så då blev det bussen - men imorgon då jäklar. Frida läs om min Soppa på min blogg - jätte nyttig och god. Kram kram

2010-10-25 @ 15:16:48
URL: http://naturstigar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0