Hungrigare på helgen?

Har ni någonsin märkt av att ni blir hungrigare när det är helg? Jag brukar kunna klara mig rätt länge utan mat, på vardagarna äter jag lunch i skolan kring elva, halv tolv, sen äter jag bara ett äpple efter det innan vi ätar middag vid 18.30, och det klarar jag mig bra på. Men på helgen, oftast efter frukost, kan det bara gå någon timme innan jag blir hungrig igen. Eller, kanske är det som såhär: jag blir hungrig för att jag vet att det finns mat och frukt att ta av! Det finns det ju inte i skolan, så därav känner jag inget sug, eftersom det inte finns något att sukta efter... Ja, så måste det ju vara!

Haha oj vad flummigt detta blev, var bara tvungen att reda ut "problemet". Nu har jag ätit en banan och skall ta tag i storstädning av mitt rum, det ser verkligen förjävligt, ursäkta svordomen, men det ser hemskt ut, på mitt rum. Dags att damma, dammsuga, sortera, plocka undan, moppa golv, rensa kläder osv. Rolig? Nej, absolut inte, men det blir alltid jättefint efteråt! Nystädat rum, nya lakan i sängen och alldeles nyduschad är det perfekta avslutet på en vecka tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Svar:jodå det är faktiskt bra :)

2010-10-03 @ 12:16:23
URL: http://musicinmyheaart.blogg.se/
Postat av: s

Hur i tusan orkar du städa? Jag blir trött av att bara se dammsugaren haha.

2010-10-03 @ 20:21:38
URL: http://ziggi.blogg.se/
Postat av: Visan

Om du har tänkt på det så äter man oftast mer de dagar man vilar. Det är under vila kroppen vill fylla på, håller man igång så vill kroppen göra sig av med energi och fylla på sen i vila. Kanske därför du är hungrigare på helgen för du slappnar av mer, i kombination med att du vet att det finns mat tillgängligt ;)

2010-10-05 @ 09:23:47
URL: http://visansgoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0