Det gör mig peppad

Precis sett på Anna Ankas träningsprogram på tv3Play. Riktigt bra måste jag säga, håller med henne till fullo i allt hon säger. Har alltid tyckt att hon varit vettig - ja förutom brosket då... (jag håller dock inte med henne omm att man ska träna tills man spyr - men det tror jag mer var en sak hon "sa", och inte att hon menade att han i programmet skulle göra det.) 

Mycket av det hon visat upp i tv tidigare har ju varit en roll, det är ju trots allt tvbolaget som styr hur man ska vara och vad man ska säga i tv! Nu fick vi se en annan sida av henne, trevligare, omtänksammare och sundare.    
    Jag längtar tills jag blir frisk och kan börja träna igen. Jag har ju x antal kg att gå ner och x antal kilo muskler att gå upp, så det kommer krävas mycket, mycket. Men jag vet att jag kan klara det. Jag har ju gjort det förut - så då är det ju självklart att jag kan göra det igen.


En gång i tiden var jag vältränad!
Hade bättre kondition, styrka och framförallt en bättre
mag+rygg-muskelatur.


Nu vill jag bara bli frisk så fort som möjligt. Finns det någon där ute som har tips på hur man påskyndar tillfriskningen från förkylning? Nån bra mat, dricka, medicin? Jag har såndär Kan Yang hemma, men nu är jag ju i slutet av förkylningen - den ska man väl dricka i början? Någon som vet?


Kommentarer
Postat av: Mickis

NAJS :D Du kommer kunna nå ditt mål igen, jag också! Jag har med gått upp en massa 6kg om jag skall vara exakt hahah men godis är ju så gott :D

2010-10-20 @ 15:31:12
URL: http://mikkatude.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Bara du har viljan så kan du! Jag kämpar för en bättre självkänsla just nu med men jag ska träna på och äta nyttigare och det får ta den tid det tar för jädra anamma och tjurighet har jag! Jag vill trivas i min kropp, det är målet!Jag undrar hur du ser ut nu? Hur mycket har du gått upp? Du som är duktig på mat borde kunna kombinera bra mat och träning lätt, bara viljan finns! Ryck upp dig, låt ingen få dig att må dåöigt, le och stå upp!

2010-10-20 @ 16:45:40
URL: http://annaeliasfoto.blogspot.com
Postat av: Anonym

Dricka te med citron, honung och ingefära, värsta superduperkuren! Annars hålla sig varm och knopp och fötter! :) krya på dig!

och ja, naturliv är underbart!

2010-10-20 @ 18:03:35
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: lena

Men frida, du är verkligen fin som du är. På riktigt. Jag förstår om du vill vara hälosam, få en bättre kondition och få mera energi men fokusera inte på att väga x-antal kilo. Du kan inte sitta och jämföra dig med en bild där du var super spinkig och runt 14 år(?). Du ska inte ha den här mentaliteten: "jag ska gå ner X kilo sen såå..", utan fokusera på att må bra och bli nöjd med vad spegeln visar. Kram!

2010-10-20 @ 20:40:23
Postat av: elin

håller med Lena här ovan! :D

2010-10-21 @ 11:41:27
URL: http://autumnus.blogg.se/
Postat av: Emelie

Håller med Lena och Elin! Tjej på bilden är fortfarande ett barn ju, som vuxen kvinna har man former, vilket både är hälsosamt och vackert!

2010-10-21 @ 12:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0