Socialdemokrati - äh, släng dig i väggen!




Kan bara inte låta bli att göra ett litet inlägg om vår kära Mona Sahlin. Tycker socialdemokrati ibland är väldigt pinsam! De pratar om att minska löneklyftorna, att alla ska tjäna lika mycket. De är emot skyhöga löner, de vill skapa jämställdhet i samhället - alla är lika värda, och ska tjäna lika mycket! Jättebra! Verkligen, ett gott sett att se på saker. Men vafan håller de på med egentligen? Hur KAN man vara partiledare för socialdemokraterna, som står för allt det jag just skrev, och sedan ta ut en pension på 14 miljoner. FJORTON MILJONER!



Minska löneklyftorna i samhället - jo pyttsan! Här är det verkligen mycket snack och lite verkstad som gäller. De vill gärna att andra ska avstå från höga löner, betala orimliga mängder i skatt - men när det gäller dem själva så visar de verkligen vilken dubbelmoral de har. När det gäller dem själva - då är det plötsligt okej att tjäna fantasisummor? Jag förstår mig inte på deras politik.

Vissa tänker säkert "ja men en moderat tjänar minst lika mycket" - JA, det gör den, men en moderat babblar inte lika mycket om löneskillnader och är inte lika mycket emot det. En moderats politik bygger inte på att bygga upp ett drömsamhälle där alla tjänar lika lite och betalar 110% i skatt - som de ville att Astrid Lindgren skulle göra... Det där står socialdemokraterna för - ändå tar de ut mångmiljonbelopp.

Nej, hade jag varit Mona Sahlin hade jag tacka nej till de där miljonerna - för det ska ju vara rättvisa i samhället, eller hur? Ingen ska ju inte tjäna mer än någon annan? Varför, oh varför, tar hon då med ett leende emot dessa belopp? Det kan man fråga sig. Kanske för att socialdemokrater som alla andra innerst inne är giriga människor som vill tjäna massor av pengar... Det tror jag i alla fall. Nej fy, skall man spela ett spel skall man sköta det med ärliga kort på bordet.

Jag vet att det här är en matblogg, men ibland kan jag bara inte hållar fingrarna borta från politik. Om ni inte förstått det redan så blir jag förbannad! Ni som läser det här kanske blir arga eller tar illa upp - då får ni göra det. Politik handlar om åsikter - och jag har mina!

Kommentarer
Postat av: Mickis

Det skall smaka körsbär och nejlika typ :P Men jag vet inte om jag känner det faktiskt.



Och om proteinet, det räcker inte :D Det är inte fullvärdigt protein i bönor. Ska du bli fit som du sa måste du äta protein mer mer mer :D :D



Blä på MONA

2010-11-17 @ 13:42:01
URL: http://mikkatude.wordpress.com/
Postat av: Anonym

moderaterna suger

2010-11-17 @ 15:20:40
Postat av: Frida

Anonym (Tror jag vet vem du är haha :D ) Okej! Bra att du har en åsikt, det ska man ha. Själv är jag inte moderat, men jag tycker inte att de suger.

2010-11-17 @ 15:57:02
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: lena

(nej, det är inte jag som skrivit den där kommentaren om du tror det.. -_-)

Mona Sahlin har en pension värd 14 miljoner. Hon kan inte precis tacka ja eller nej

till det, och det är inte precis så att hon får 14 miljoner i hand som hon ska åka

på shoppingresa för. Hon har RÄTT till det, inte bestämt eller bett om det. Hon kan välja

att unyttja pengarna eller inte, DET har hon själv rätt att bestämma över.

Men inte det hon får i pension. Dessutom

är det konstigt (och fel) att du drar ALLA socialdemokraterna över samma smutsiga kam

och kallar dem giriga och falska bara för Mona har rätt till en stor pension? Liksom va..?

Det är inte precis så alla socialdemokrater suttit i en källare och klurat ut hur de ska kunna

ge Mona en läskigt stor summa... haha.



Dessutom får inte Mona mer än hon företrätt. Glöm inte bort

att hon varit partiledare och aktivt arbetat i Sveriges största parti i flera år! Summan kan

sticka i många vanliga människor ögon, men för en arbetande toppolitiker

som reser, har ansvar och ska synas så är inte 50 tusen/månaden mer än vanligt.

+ är verkligen ingen jättesumma om man jämför med vad många andra

politiker har i pension här i Sverige.

+ igen. Hon kommer med största sannolikhet att ta ett jobb, och då inte ens utnyttja dem dära 14 miljoner

(inte som Litorin alltså, mohaha ;) )



Tjäna lika lite? Neje: tjäna lika mycket, frida ;)*



Dessutom vill jag gärna se en länk på detdära med att Astrid Lindgren ska betala 110% i skatt,

hon var ju själv trogen socialdemokrat så hon hade antagligen inte så mycket emot det om det

verkligen är sant, haha.

2010-11-17 @ 19:03:26
URL: http://lenalotta.devote.se
Postat av: elin

jag håller med dig lena! men som sagt alla har rätt till sina egna åsikter. Och jag förstår att man kan bli upprörd men som lena sa dra inte alla över en kant. Jag tror på en jämnvikt i samhället där man tar hand om varandra och inte bara ser till sin egen vinst. haha saknar astrid lindgren måste jag bara lägga till<3

2010-11-19 @ 07:51:09
URL: http://autumnus.blogg.se/
Postat av: emma

Lena har så otroligt rätt. att dra alla över en kant är bara helt fel. I ett parti jobbar man tillsammans för att få fram en ungefärlig sammanfattning om deras politiska syn, innom alla partier finns de olika åsikter. Jag kan även kolla på länken om astrid lindgren :) haha...

2010-11-19 @ 11:21:26
URL: http://emkupari.blogg.se/
Postat av: emma

hahah.

2010-11-19 @ 17:33:19
URL: http://emkupari.blogg.se/
Postat av: Lotta

Frida, du vet att jag står på din sida!

Pusselipuss

2010-11-19 @ 18:20:58
URL: http://lenalotta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0