Herregud. Lyssna!!!

Hittade precis denna låt. Herrejisses säger jag. Alla mina åsikter i en och samma låt, lyssna om och om igen - och läs texten! Förstår inte hur man kan rösta på SD, vara rasist eller nasict. Nej gud, kan inte ens formulera mina ord. Denna låt har allt!




Jag fick ett brev ifrån SD, bara härom dagen
Jag öppna och läste - icke!
För jag såg att de var suckers, bara från omslaget
så ni kan sluta att skicka,
Eran hatkampanj, eran reklamkampanj
vi vet redan att de leder till gaskammarn.

Och vi skulle ge er Sverige tillbaka (VA?)
'vi vill skicka folket tillbaka' (VA?)
Så jävla ologiskt och ogenomtänkt
Som om ni hade patent på vad som kallas svenskt
Svenskhet förändras ständigt och jämt
Och har gjort så, enda sen den dagen Sverige fick en
gräns.

Ge oss Sverige tillbaka, jag snackar om hela kakan
Ge oss Sverige tillbaka, ge inte bort det till nån
Sverigedemokrat va?
Ge oss Sverige tillbaka, som det var innan de började
hata
Vi tar Sverige tillbaka, vi valurnan och ute på gatan!

Rassar och Nassar precis vid gränsen
Som Kjaersgaard, Jimmie Åkesson och Siv Jenssen
Visst är det hemskt, men samtidigt härligt
att ni tycker mångfalden är så förfärligt
så besvärligt, Sverige i många färger
Blundar hellre än att se er om i världen

Men dölj era budskap väl, era kräk
Beyond logotypen ni är vad ni är.
Och det värsta som kan hända är väl det som redan
händer
Att massa nya svenskar härstammar från andra länder

Men all denna rädslan, okunskapen
Det är ett trubbigt vapen, för vad finns kvar sen?
Sverigedemokraten är skev i basen
Claimar rätt till Sverige, och vill ha tillbaks den.
Vad blir kvar i ditt fosterland utan invandrare
Det är som ett fartyg utan ett ankare.

Vem städar dina golv? Vem ska göra din kebab?
Vem ska göra mål i VM? Vem ska köra ambulans?
Vem ska vidga dina vyer? Vem ska lära dina barn?
Vem ska föra Sverige framåt när du bara vill tillbax?

Ge oss Sverige tillbaka, jag snackar om hela kakan
Ge oss Sverige tillbaka, ge inte bort det till nån
Sverigedemokrat va?
Ge oss Sverige tillbaka,
som det var innan de började hata
Vi tar Sverige tillbaka, vid valurnan och ute på gatan

Jag vill inte ha era traditioner, jag vill inte ha eran
`trygghet´
Jag vill inte ha eran definition av det ni kallar
svenskhet x2

Ge oss Sverige tillbaka, jag snackar om hela kakan
Ge oss Sverige tillbaka, ge inte bort det till nån
Sverigedemokrat va?
Ge oss Sverige tillbaka, som det var innan de började
hata
Vi tar Sverige tillbaka, vid valurnan och ute på gatan

Ge det tillbaks....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0