Utvärdering, första dagen med stegräknare!




Jag blev ju som sagt med stegräknare igår! Och gissa om första dagen varit bra, jag och lilla Bob har varit väldigt duktiga idag, för ja, självklart måste man döpa sin stegräknare! Han (den), ska ju vara med mig länge! Rekommendationen är att gå 10 000 steg per dag, 12 000 om man vill träna mycket, jag har klarat av 16 200 steg! Det ni! Sen har jag ju i och för sig sprungit omkring på stan och shoppat också, mycket tråkig sysselsättning, men det ger en hel del steg. Men som det känns nu kommer jag klara mina 12 000 steg om dagen!

En stegräknare är väldigt bra att skaffa om man har lite motivationsbrist. Jag märker redan nu efter en dag att jag får lust att utmana mig själv, går i rulltrappan istället för att åka osv. Det är roligt! Man ser hur många steg man tagit och vill gärna ta några till!

Just nu har min träningsmotivation äntligen återvänt, och jag log och faktiskt till och med skrattade hela joggingturen ikväll. Lite nya träningsredskap och skitbra musik i öronen gör livet och träningen så mycket roligare! Så, tips till er som gillar att röra er men vill utmana er själva lite, köp en ni med! Min kostade 175 kr, extrapris på Intersport, kostat 350 från början. Som med allt annat finns det olika prisnivåer på stegräknare, och även antalet funktioner växlar mellan varianterna. Det finns de som räknar kcal, spelar musik och massor av annat, och så finns det billigare varianter som bara räknar steg. En som bara räknar steg är nog lämpligast för de flesta faktiskt, det är det viktigaste man behöver veta när det gäller just en stegräknare.

Min Bob räknar kalorier, km, steg och har ett inbyggt alarm. Men jag har nog bara användning av stegräkningen tror jag! En sak som jag dock inte förstår mig på när det gäller stegräknare, kan man inte stänga av den? Den ligger ju påslagen hela natten och drar batteri, mitt miljöhjärta går i tusen bitar! Någon som vet hur man stänger av en stegräknare? Står ingenting om det i manualen!

 


Kommentarer
Postat av: Mikaelam

jag borde med ha en, idag har jag nog gått 2000 steg, bara suttit och pluggar :(

2010-06-01 @ 23:18:26
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Johanna

sv: Åh, ja Half Baked är så himla god! Fast jag äter i princip aldrig nåt sött, kanske en gång i månaden, så det var himla länge sedan jag åt den. I somras kan det ha varit...



Och tack! Vad kul att du tycker det, och jag lovar att jag säger till om jag hittar den där skylten ;)

2010-06-02 @ 21:51:15
URL: http://hallplatslyckan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Har märkt att fler och fler har stegräknare. Det kanske man borde införskaffa! Läser den av att man verkligen "går" ordentligt. Jag kan stå upp en hel dag på jobbet och småtraska omkring eftersom jag jobbar i butik. Men det är ju inte så mycket träning över det tyvärr! Det känns som om det blir lite fel resultat då... ;)

2010-06-03 @ 10:21:23
URL: http://sandra-danielsson.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag har med stegräknare, kan inte leva utan den känns det som ibland. jag bruka sj skriva om det i min blogg, jag går mellan 25.000-30.000 steg om dagen... Och jag tror inte ngn går att stänga av ?? Jag har haft flera och dem har man ej kunnat stänga av,lycka till med stegen ! :D

2010-06-03 @ 23:13:20
URL: http://ldts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0