Stekta bananer i kolasås

Mums! Efter att jag blivit serverad friterade bananer med glass och sirap har jag börjat tycka om bananefterrätter mer och mer. Idag lyxade jag till det riktigt, med stekta bananer i en ljuvlig kolasås tillsammans med vaniljglass. Har inte ännu satt tänderna i denna ljuvliga efterrätt, den svalnar lite i kylen en snabbis, så att glassen inte skall smälta allt för fort. Detta är superenkelt, gott och snabbt att göra!


för en lycklig person
1 banan
ca 2 msk råsocker
ca 1 tsk ljus ekologisk sirap
smör
vaniljglass

1. Dela bananen på hälften, skär bitarna på längden.
2. Lägg en klick smör i stekpannan, häll på ca 2 msk råsocker, en liten klutt sirap.
4. Stek bananerna till önskad konsistens och sockret smällt till en bubblande härlig sås.
5.  Häll upp i skål tillsammans med denna ljuvliga kolasås som nu bildats med bananerna. Servera med vaniljglass.

(Ush, tänk vad tv kan förstöra. Jag hade sjunkit ned i fåtöljen med mina ljuvliga bananer och började titta på ett program, om hur man tar ut inälvorna ur en gris. FY! Inte passande till efterrätt kan jag säga. Ush. Byt kanal.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0