Hallon och päronsmoothie

Egentligen behövs inga recept för smoothies, det är bara att mixa vad man själv föredrar, och hälla upp i ett stort glas. Men, här kommer i alla fall en av mina favoriter! Eftersom jag nyligen till mig själv köpt en stavmixer så kommer här mixas många smoothies, så håll ögonen öppna om ni är sugna på lite somriga nyttiga drycker.



1 portion
2 dl ekologisk naturell yoghurt (gärna arlas, den är godast)
1 moget päron
ca 2 dl hallon

1. Skär ned päronet, tillsätt tinade hallon och yoghurt.
2. Mixa, häll upp i ett glas.

Ibland kan jag dricka bara en smoothie till frukost, men det mättar inte särskilt länge. Ett gott tips är att servera smoothin till en god gröt. Här valde jag mannagrynsgröt med blåbär. Det var första gången som jag kokade och åt mannagrynsgröt, jag börjar faktiskt tycka att det är gott, fast tyvärr, lite för fiberlöst ur näringssynvinkel. Men vad gör det egentligen, det är kosten i helhet som bör vara nyttig och fiberrik, man behöver inte rata och välja bort en del produkter så länge man äter vairerat, nyttigt och fiberrikt för övrigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0