Blogghjälp

Jag uppskattar alla mina underbara bloggläsare och det glädjer mig att någon verkligen läser min blogg! Men nu är det som så, att jag verkligen tycker om att blogga, men inte kan något om det. Som några av er kanske märkt så har jag inget vidare bra system när det gäller kategorier, och kan inte heller göra en snygg header. För att se alla mina inlägg under kött t.ex. så måste man rulla längst ner på sidan med recept, och sedan klicka på "tidigare inlägg"

Jag skulle vara otroligt tacksam om någon kunde ge mig lite tips på hur man gör kategorier! T.ex. under "Kött & Fågel" så skulle jag vilja göra underkategorier med t.ex. "Köttfärs" "Smörgåsar" och liknande. Så, någon underbar snäll hjälpsam människa där ute som skulle vilja hjälpa lilla mig? För jag är verkligen inte teknisk av mig!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

går det ens att göra på blogg.se? har du sett det på någon blogg? länka isf :D

2010-01-13 @ 12:34:36
URL: http://mikkatude.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag kan säga hur jag gjorde, men det var väldigt krångligt och tog mycket tid ;p Men jag skall försöka förklara. Först gjorde jag de kategorier jag ville göra. Sedan gjorde jag i det senaste inlägget en lista där jag skrev namnet på alla rätter inom den kategorin. Problemet var bara att för varje nytt recept jag la in så hamnade ju listan ett inlägg längre ner. Det löste jag genom att göra en till kategori som hette MAT där jag la alla nya recept. Sedan skrev jag in det nya receptet på den listan som fanns under kategorin. För att sedan få dem i en meny följde jag detta http://www.designadinblogg.se/2009/february/lagg-in-flikar-vid-din-header.asp hoppas jag inte skrev för flummig nu

2010-01-13 @ 15:41:50
URL: http://mikkatude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0