Köpt risgrynsgröt!

Igår tog min yoghurt slut på skolan, för er som inte vet så äter jag nämligen frukost på skolan varje dag, eftersom jag måste åka så tidigt hemifrån. Kylen är jättedålig och flera gånger har min fill eller yoghurt blivit dålig bara över helgen trots bra datum. Därför valde jag att inte behöva köpa en ny yoghurt och släpa hem den - istället kände jag för något varmt och juligt! Då blev det naturligtvis risgrynsgröt, färdig på "korv" ni vet. Värmde gott i magen tillsammans med lite hallonsylt!

Jag hade aldrig ätit köpt risgrynsgröt förut, och jag kommer nog inte göra det igen heller - om det inte krisar som idag. Är så glad att vi i min familj alltid lagat vår egen risgrynsgröt, för den är så mycket godare! Visst var denna helt okej, men det var något annorlunda som saknades i smaken och själva riskornen kändes så uppsvullna och svampiga på något vis.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch, såndär gröt är ingen höjdare. Hemkokt är hundra ggr godare :) men i nödfall går det, när man inte har någon annan gröt.

2010-12-10 @ 22:08:02
Postat av: guess who....

risgrynsgröt... eller risifrutti ;)? hmhm

2010-12-13 @ 20:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0