Kvällsmellis med banan och kryddor

Nu har jag pluggat naturkunskap, joggat 5 km med vovven, tagit en skön dusch och njutit av ett litet mellanmål. Jag brukar vanligtvis inte äta något efter middagen men eftersom jag joggat idag så passade det bra med ett litet kvällsmål, magen var lite hungrig också. Det är viktigt att äta när man har tränat för man höra, och jag vill inte gå ner i vikt! Att få i sig både protein och kolhydrater efter träning är bra, så en banan är inte så stark på egen hand. Men tillsammans med lite yoghurt så får du en proteinrik mellis med bra kolhydrater och vitaminer!

Nu ska jag läsa igenom min naturkunskapuppsats, bläddra lite i senaste numret av Allt om Mat som jag fick i brevlådan idag, sedan är det verkligen dags att sova! Imorgon väntar prov, redovisning och inlämning av uppsats, sedan är det ett välförtjänt höstlov!


1 portion
1 mindre ekologisk banan
1 litet svenskt äpple
½ tsk torkad ingefära
½ tsk kanel
1-2 dl yoghurt
1 knivsudd ekologiskt vaniljpulver
(en liten klick aprikosmarmelad med vanlij och mandel)
(osötade cornflakes, eko)

1. Kärna ur och hacka äpplet.
2. Skala bananen, dela den i 2 längsmedgående snitt och skiva den sedan tunt. Blanda äpplet och bananen i en liten skål med kryddorna.
3. Häll på yoghurt, eventuellt några knapriga cornflakes/frön och njut!
Jag toppade även med lite aprikosmarmelad eftersom den står i kylskåpet och gråter i sin ensamhet... :o)

Kommentarer
Postat av: Sophie

ååh om man kunde låta sig själv äta det där :(

Längtar ihjäl mig efter marmelad.

2009-10-22 @ 21:47:21
URL: http://ziggi.blogg.se/
Postat av: mik

haah tack vad gullig du är :) jag spelade sims 3, men nu är jag trött i ögonen och skall nog vila :D

2009-10-22 @ 21:53:45
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Thea

okey, alla i min bageri klass som är kvar ( de va många som slutade under första halvåret när de insåg att de itne va så slappt..) är väldigt engagerade och brinenr för bakande så de e faktiskt väldigt serisöt å bra :) jag hade faktiskt 3 jobb samtisgt ett tag. Genom praktik platser, kontakter, familj, sök överallt du kan. lämna in cv, snacka med chefen och verkligen va framåt så kommer du nog få ngt (:

2009-10-22 @ 23:28:16
URL: http://livetsomthea.blogg.se/
Postat av: Sandra drömkaka

Hej! Tydligen hade det hamnat i skräpposten, men jag ska svara i helgen :)

2009-10-23 @ 10:31:44
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Anna

Det där lät inte helt fel :)

2009-10-24 @ 19:16:22
URL: http://aannasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0