Somrig tårta

Det var jag som stod för tårtan (och det mesta av maten) under vårt examensfirande, då bjöd jag på denna. Den var inte bara fin att titta på, utan även supersmarrig!



Fyllningen bestod av hallonsylt och marsansås. Hade jag själv fått välja hade jag valt rabarbermousse, men min syster tog studenten så hon fick välja. Jag lyckades med tårtbottnar för första gången i mitt liv, så det perfekta tårtbottensreceptet kommer jag ladda upp på bloggen! 
    Jag täckte tårtan med marängkräm som var gudomligt god, smakade lite lagomt syrlig. Den skulle egentligen vara vit men pga smöret blev den lite gul, men det blev fint mot de vita prästkragarna, som jag förresten gjorde i hemmagjord flowerpaste, recept kommer :)



Det blev en bit över, den åt jag och pappa dagen efter ;)

Det är märkligt egentligen, man undviker alltid att äta av rosorna, om det blir någon bit över är det alltid biten med den finaste dekorationen som blir kvar, för fin för att ätas? Nej, den var också mumsig!

Kommentarer
Postat av: Hannah

När jag blir bjuden på tårta så försöker jag alltid att få en ros eller två, det är ju det som är godast! ;)

2009-06-17 @ 13:15:29
URL: http://uglies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0