Picknick-burgare m. sallad

Idag har det äntligen varit soligt väder och då tvingade jag genast ut min pappa på en liten picknick! Jag älskar att äta och mysa ute i skogen på sommrarna, så att gå på picknick är något jag gör så ofta som möjligt på sommaren.

4 burgare, lagom till 2 pers + sallad
ca 300 g köttfärs
några blad basilika och oregano (torkad gå också bra)
1 tsk grädde (cirka)
2 msk fibrex
1 litet ägg
salt och peppar och ett stänk paprikapulver + lite mynta

1. Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla ingredienser till en köttfärssmet.
2. Smörj en ugnsfast form med olivolja. Forma köttfärsen till fyra tunna "burgare" och lägg dem i formen.
3. Låt dem gräddas i ca 15-20 min, skär med en kniv i den tjockaste för att se om den är genomstekt.


Om du vill, låt burgarna svalna, tag med sallad och gå på en mysig picknick!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0