Ekologisk havrefras

Smak: Havresmak smakar tyvärr inte så mycket, utan mest bara havre.. och fras.

Konsistens: De var puffiga och fluffiga, precis som de ska vara. Dock hade jag önskat att de varit lite mer "hårda" i konsistensen, lite grövre och lite större, de känns lite för spröda och "mesiga". Rågfras kan ju vara ett alternativ för att få i sig mer råg och kostfiber, mer mättande, men rågfras finns ej som ekologisk vara.

Kommentar: Det är alltid roligt att variera sig, men personligen tycker jag att cornflakes mättar mer. Men för att lätta upp toppingen på yoghurtskålen så är havrefras mycket lämpligt, sprött och gott. Dock lite för mycket socker, de hade kunnat minska på mängden, även fast det inte smakar sött. Dena ekologiska variant har dock mindre socker än de andra, det är ett plus.

Betyg: 4/5


Kommentarer
Postat av: linda

hur hög sockerhalt har havrefrasen? om de ändå fick 4/5, varför är de inte bland dina favoriter?

2010-04-19 @ 14:43:23
Postat av: Frida

Hej Linda! Den ekologiska havrefrasen ligger på 10%. Jag tycker havrefras är gott - att blanda med annat. Bär, müsli, flingor, torkad frut/bär eller färska. Men på egen hand tycker jag havrefras är lite tråkiga! Ha en bra dag!

2010-04-19 @ 15:03:50
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0