Köpebröd till frukost

Just nu sitter jag i min säng och äter frukost. Eftersom pappa tog en tur ned till Stockholm igår så fick han även med sig lite butiksbakat bröd hem i matsäcken. Jag föredrar hembakat men eftersom det var 2 grova köpta bullar så tog jag den ena, delade den på tre och gjorde riktigt smarriga smörgåsar. Två stycken med jordnötssmör och äpple och en med smör, ost och gurka!
    Men, vilken skillnad det är på hembakt bröd och köpt bröd, även fast brödet var bakat från grunden i butiken! Det köpta brödet var alldeles för sött!! Dessutom, även fast det kallas för "rågare" eller något liknande, så är inte brödet speciellt grovt. Jag antar att det är stora mängder mörk sirap som gör den mörka färgen, för jag känner ingen smak av råg eller grova mjöl/korn-sorter, tråkigt. Så, slutligen, ett tips, baka ditt bröd själv.
 
Nej, nu måste jag äta upp min frukost, för om en och en halv timme ska jag träffa min morfar för första gången på över 5 år. Jag är nervös!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0