Jättesquash

Som utlovat tidigare i veckan kommer här en liten notis om min monstersquash som jag odlat i sommar. Innan vi åkte iväg på en liten semester under sommarlovet sista vecka så var denna squash bara i babystorlek. Men, när vi kom hem var den skrattretande stor. 1,3 kg och över 35 cm lång, försök slå det, ni som kan!

De godaste squasharna är inte såhär stora, utan de är mindre och troligen lite saftigare. Men det var absolut inget fel på smaken, den var riktigt god och fick stå för två middagar! I fortsättnigen hade jag tänkt odla små, lagoma squashar, skörda dem i tid. Fast, när jag kikade ned i odlingslådan idag hittade jag ännu en jättesquash.... Fast squash är gott och nyttigt, så vad gör det? Även att plånboken och naturen blir glada av egenodlad mat gör inte saken sämre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0