Änglamarks kabanoss m. pommes

När vi var i Stockholm var vi tvugna att laga mat i en liten etta med kokvrå, utan några matvaror alls i skafferiet eftersom lägenheten sällan används. Jag tyckte att vi skulle äta något fräscht, vegetariskt, men pappa fick bestämma. Det är inte så konstigt att pappa sällan får bestämma längre, för eftersom jag är väldigt petig med att käka nyttig mat är inte direkt korv och pommes frites något jag köper själv. Pappa är också nyttig egentligen, men han går mer på känsla och sug än vad jag vågar göra. Men men, någon gång måste man äta det som andra vill också.

Det var ekologiska kabanosser från coops märke Änglamark som enbart har ekologiska produkter. De var riktigt starka och kan kan avslöja att det blev fart på våra magar mer elle mindre.... Men goda var det, så goda som korv kan vara, i alla fall. Fetthalten är 20% vilket jag tycker är mycket, men nästan all korv är fet förutom då smal-varianterna, men någon sådan ekologisk hittade jag inte. Skall man äta just korv så bör den vara ekologisk med hög kötthalt, annars är det rent ut sagt mycket "skit" i korven, d.v.s sådant som jag inte skulle äta frivilligt. Är du sugen på korv, så prova änglamarks, de har även andra korvar i sitt sortument: Frukostkorv, chorizo, falukorv, grillkorv, prinskorv och varmkorv! Även andra ekologiska köttprodukter, t.ex. bacon, pålägg m.m

Jag är lite anti-korv och mumsar hellre på en god sojakorv istället. Synd bara att även sojakorvar är rätt dyra. Jag ska därför försöka tillverka en egen sojakorv, tror ni det går?

Kommentarer
Postat av: S

Jag ville bli frisk, tills jag började skolan igen. M hade gått ner 3 kg E hade gått ner minst 1 kg. Jag var typ den enda som hade gått upp under sommalovet istället för ner. Det gjorde ont. Tappade kontrollen antar jag.

2009-08-23 @ 19:50:52
URL: http://ziggi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0