Squashplättar

Förra sommaren testade vi detta recept och jag hade ett svagt minne av att det var gott. Även att det var under denna måltid, förra året, som jag upptäckte att fetaost var gott! Till squashplättarna är det nämligen gott att servera en fetaoströra gjord på fetaost, matyoghurt, salt och peppar. Innan jag åt den röran ville jag inte ens peta på en fetaost, och jag är glad att jag ändrat åsikt! Hur som helst. En lätt och god middag, både när det gäller tillagning och plättarna i sig.

300 g squash
2 ägg
salt & peppar

1. Riv squashen, krama ur vätskan och vispa upp tillsammans med ägg. Smaksätt med salt och peppar.
2. Värm olivolja i en stekpanna, sänk till medelstark värme och stek plättarna några minuter på varje sida.

Servera gärna till fetaoströra, en god tomatsås (krossade tomater, oregano, basilika ex), och ev. potatissallad som jag gjorde idag. Eller varför inte istället ett nybakat bröd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0