Läsning för en sjuk

Jag sitter just nu och myser i mitt stora varma täcke, tillsammans med skön musik från den underbara artisten Paolo Nutini, och Buffés senaste tidning! Jag har än så länge bara kommit till sidan 10, men redan hittat massor av härliga recept som kommer att göras till sommaren! Jag känner på mig att det kommer lagas massor av härlig sommarmat hemma hos oss, bjudas på picknick, trädgårsfester och grillanade i vår stora inglasade altan... Jag längtar! För att ge er ett litet smakprov på tidningen, kika på detta, som låter fruktansvärt gott!

    "Grilla purjolökar tills de är alldeles kolsvarta utanpå men mjuka inuti. Skala av det yttersta lagret och snitta lökarna nästan helt igenom på längden. Lägg dem på aluminiumfolie. Smula i getost, ringla över honung och lägg på ett par timjankvistar. Gratinera på grillen under lock. Smaka av med salt, svartpeppar och olivolja."
Buffé s. 9, nr 5, 2010
   
Är det bara jag som tycker det låter läskigt smarrigt? Mjuk purjolök med timjan, getost och honung... Smaskens! Har ni inte fått hem tidningen i brevlådan? Då är ICA snälla nog att ge ut recept från tidningen, dem hittar ni här. Nej, nu ska jag fortsätta läsa tidningen, och kanske bläddra mig igenom några gamla Allt om mat-tidningar, jag har nämligen fått flera kassar av en bekant, så det finns att läsa! Det är så härligt att sitta och drömma om sommaren, för nu är den snart här :o)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, jag kan förstå det ;)

2010-05-16 @ 13:53:13
URL: http://lenalotta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0