Här kommer svaren :o)

Vad är dina intressen om man inte räknar mat? :D
Jag är en riktig naturmänniska, älskar att gå omkring i skogen och plocka bär och svamp, att vandra i fjällen är något jag gör varje sommar och inte skulle kunna leva utan! Att slå upp tältet, titta ut över fjällandskapen, de snöiga topparna och en flock renar lite längre bort – det ljuvligaste på jorden!

Vad är det godaste du vet? Finns receptet med här på bloggen?
Hm… Det godaste jag vet… Det är nog krabba, nybakad baguette (Leilas recept såklart!) och ett glas äppelcider. Det är mums för en Frida.

Vad vill du göra när du har tagit studenten? / Vad vill du bli?
När jag tagit studenten, dvs. om 2 år planerar jag att arbeta utomlands ett år, antingen som Au Pair eller genom andra kontakter (släkt i England t.ex.) Sedan vet jag inte vart jag tar vägen, men ett arbete inom hälsa, mat, ekologi, mänskliga rättigheter eller politik lär det nog bli. Fast jag kan också tänka mig att arbeta med unga och deras psykiska hälsa i någon form.

Har du några djur?
Ja! Jag har två katter, en supergosig och en djävul! En svart schäferflicka som heter Cinqa, och ett gäng höns. Och för att inte glömma, några alldeles nykläckta små kycklingar som piper så sött! (Tidigare i mitt liv har vi också haft kaniner och underlater, men det var några år sedan)

Hur ofta lagar du vegetariskt?
Vi äter vegetariskt ca 2 gånger i veckan, men det varierar. Just nu har vi mycket ekologiskt kött i frysen som måste ätas upp. Men ca 2 gånger i veckan är mitt motto, sedan fisk 1-2 gånger och rött kött resten.

Vilken är din favorittårta?
Vilken svår! Jag är inget fan av tårtor direkt… Men måste jag välja just en tårta så tar jag nog marängtårta med glass, grädde och jordgubbar.

Vad är det knasigaste du nånsin ätit?
Oj, jag vet inte, vad svårt! Men denna rätt var väldigt speciell… Haha

Har du nånsin provat att baka franska macarons?
Nej, jag har varken ätit dem eller bakat dem! Blir nog att prova till sommaren.

De skulle va jättekul om du ville lägga ut ett förslag på studentbuffé!
Det kan jag göra till helgen!

Vilken är din favoritkaka du bakar?
Utan tvekan denna citronmarängpaj, bland det godaste jag vet!

Hur länge har du hållit på med bakning och sådant?
Mitt intresse började för ca 2 år sedan, sedan har det bara växt!

Din största dröm?
Med betoning på dröm, att öppna ett eget bageri/konditori med tillhörande café, men det viktigaste av allt: Att bli lycklig!

Godaste ingrediens att ha i ett bröd?
Salt, helt klart, utan salt blir brödet smaklöst! Sedan älskar jag hel kokt dinkel, brödet blir lite mera ”tuggigt” och saftigt. Sen är det aldrig fel att slänga i en påsen hackad torkad blandad frukt.

Tips på en bra och billig frukost?
Gröt, t.ex. havregrynsgröt, råggröt osv. med blåbär från skogen på.

Vad är ditt motto?
Att ta vara på glimtarna och guldstunderna i livet. Livet är kort, så se till att njuta varje dag! Unna dig saker i livet, för nästa dag kan det vara för sent.

Vad är ditt bästa bloggtips?
Att skriva det man själv tycker är roligt att läsa om! Skriv varierat, om saker du gillar och försök att inspirera andra.


Kommentarer
Postat av: Anna

Bra jobbat :)

2010-05-15 @ 12:38:02
URL: http://annaeliasfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0