Choklad att dricka

Choklad kan inte läka några sår, kanske lappa ihop dem lite för stunden och få en att känna sig lite bättre, men mer än så är det inte... Men, kall choklad på en liten skvätt grädde, ekologisk fin kakao, en gnutta socker och iskall mjölk förgyller vilken stund som helst, dag som kväll, eller varför inte på morgonen till en smarrig smörgås. Detta är min favorit, och det är såhär jag gör kall choklad, nu och förevigt, oboy kan slänga sig i väggen! :o)


1 härlig kopp
2 msk grädde, valfri fetthalt allt från matgrädde till fet
2 tsk kakao
2 tsk socker
mjölk från en kossa

1. Blanda grädde, kakao och socker till en härlig gegga.
2. Häll på mjölk

ps. jag brukar aldrig mäta, utan öser i lite hipphopp som det blir bara. det blir gottigt ändå, en skvätt grädde och en rejäl hög kakao kan göra underverk. ds

Kommentarer
Postat av: Visan

En kopp choklad kan gör så mycket ibland, det är ju så gott! Speciellt att värma och ha på vispgrädde och/eller mini marshmallows!

2010-05-28 @ 07:57:07
URL: http://visansgoda.blogg.se/
Postat av: Daniella - BakeCake

Oj så gott det såg ut!



Gå jätte gärna in på min blogg och delta i tävlingen där jag lottar ut en inbjudan till den nya receptsidan Baka.se plus en goodiebag! Ha en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

2010-05-28 @ 18:11:50
URL: http://bakecake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0