Biskvier....Biskvier...

Jag hatar biskvier. Jag har gjort dem så otroligt, otroligt många gånger nu. Det går som en maskin, göra bottnar, vispa kräm, smeta på en klick kräm på varje biskvi, forma till toppar, frys in, doppa i choklad... Och så vidare. Men, vet ni vad som irriterar mig mest? Att jag under hela denna tid räknat fel på priset. Förstår ni, jag har räknat helt ock hållet tokfel på priset för biskvierna. Jag har tagit 55 kronor för 20 stycken, i tron om att de kostar 36 kronor att göra. Men nej, så var icke fallet. De kostar 50 kronor att göra. Jag har alltså, efter ca 5 beställningar på biskvier med detta pris, bara tjänat 5 kronor per gång. Och biskvier är ingenting man bara svänger ihop på en timme, nej, det tar en hel kväll.

Ikväll har jag återigen gjort biskvier. Men denna gång var det ingen beställning. Jag har nämligen dragit mitt strå till stacken, eller rättare sagt, klasskassan, som verkligen behöver fyllas på. Så, imorgon kväll blir det "partajj" på vår skola, med fika, musik, teater och vernissage som vår klass anordnat. Ska bli roligt, och jag är glad att jag bara har hand om fika/cateringsdelen, att öva på teater och ordna med annat hade jag verkligen inte haft tid med just nu. Skolan rullar på alldeles för fort, och jag kan inte förstå varför man lägger massor med uppgifter på de två sista veckorna. Kan någon annan förklara det fenomenet för mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0