Veckans frukost

Här ekar det tomt. På bloggen alltså! Jag var borta från min dator i princip hela helgen, pluggar inför prov och inlämmning av novell, kommer hem sent och hinner aldrig laga mat. Sorgligt. Igår fick jag dock äntligen svänga runt lite vid spisen och det bjöds på köttbullar i tomatsås och fullkornsspaghetti.

Frukost försöker jag dock hinna med, trots att jag faktiskt blev utan frukost hela tre dagar förra veckan. Det gäller att inte försova sig på morgonen! Jag äter, som jag tidigare berättat, frukost på skolan eftersom jag åker hemifrån så tidigt (06.10). På skolan har vi små kök så det passar utmärkt bra! Nu har jag denna vecka släpat med mig en påse rågflingor från I love Eco och en burk hemlagat äppelmos. Mums i magen!

 

Att koka gröt i mikro är superenkelt, man behöver nästan inte ens mäta upp några mängder, men jag brukar använda mig av ca 1 dl rågflingor och sedan hälla på ca nästan dubbla mängden vatten med ögonmått. In i mikron på full eller meduim effekt i ca 2-5 min. Klart! Fast gör inte som jag bara, kör på full effekt på en mikro du ej är van vid så att det blir grötexplosion av hela frukosten...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej Frida! Det där med motivationen är en knepig sak. Jag tror den är lite som ett batteri, ibland laddas den ur och då måste man ladda den. Ladda den är lite olika för alla, vissa behöver testa en ny aktivitet medan andra kan vila en vecka och sedan känna suget igen. Själv brukar jag köra en kombination, testa något annat och träna lite eller inget allt i en vecka. Och glöm aldrig, man skall träna för att det är kul och man blir lycklig, det blir man inte av att tvinga sig till något.



Kram

2010-03-02 @ 17:53:27
Postat av: Anonym

Uppdatera! :D

2010-03-04 @ 20:58:13
Postat av: Emma

Vilken härlig blogg!

2010-03-04 @ 21:00:47
URL: http://absolutemma.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag ska uppdatera!! Vet att det går trögt på bloggen just nu men tiden och orken räcker inte riktigt till! Kommer snart recept på cheesecake och kassler och lite annat intressant :)

2010-03-05 @ 10:18:20
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0