Panerade kotletter i gräddsås

God mat till helgen. Enkelt, klassiskt men ändå lite roligare än vardagsmaten. Personligen är detta ingen superfavorit, men det är heller inget jag tackar nej till. (I och för sig tackar jag till 99% aldrig nej). Gott till är klyftpotatis och kokt blomkål eller andra grönsaker, vi duktoga och petade även i oss lite majskorn.

För övrigt så hoppas jag att jag får mera energi till bloggen efter sportlovet som infaller kommande vecka! Då åker jag iväg till England under fem dagar och hoppas på att få ladda batterierna med ny positiv energi! Kommer förhoppningsvis bli lite bloggande under veckan!


1 kotlett per person, i vårat fall 3st
1 ägg
ströbröd
smör
2,5 dl matlagningsgrädde
klyftpotatis örtsalt och svartpeppar
grönsaker

1. Smält smöret. Panera köttet genom att vispa upp ägget, doppa kotletten, sedan doppas den i ströbröd.
2. Stek dem på varje sida ca 5 min. Häll sedan på grädden, dra ned till ettan och låt puttra medan potatisen blir klar. Rör inte om över huvud taget, då klär du av köttets fina pyjamas (paneringen).
3. Servera med klyftpotatis, kokt blomkål, grönsaker och gräddskyn.


Kommentarer
Postat av: Filibabba

Mums vad gott! =)

2010-03-06 @ 10:19:28
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: mik

jaa klart att jag har benjamin :D jag kopierar gamla inlägg från matbloggen, därför blir det lite konstigt ibland ;P

2010-03-06 @ 12:49:48
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Pappa

Fan du borde sluta äta... eifeltornet är smalt jämfört med dig

2011-04-14 @ 14:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0