En dag i solen

Hemma igen! England var underbart med gröna ängar, får som precis påbörjat lammningen och små gula blommor som börjat växa på stora gröna buskar. Helt underbart och det bästa av allt, snöfritt. Men mest av allt njöt jag förstås av att umgås med mina älskade kusiner, dricka thé och bara vara. Ta det lugnt, promenera i solskenet och bara prata om ditt och datt.

Men men, vi ska inte sörja. Det kan faktiskt vara rättså härligt här hemma i snöiga Sverige också. Man behöver inte alltid påkosta och resa långa vägar för att uppleva lite lugn och ro och härliga stunder. Idag tvingade jag med familjen och systers pojkvän ut på en åker för att elda, fika och grilla korv. Det blåste tyvärr ganska mycket, så efter en och en halv timme ungefär blev det lite kallt. Rejäla kläder är det som gäller, men när solen ligger på blir det varmt och härligt!




Med oss hade vi smaskig matsäck bestådende av detta: Sojakorv, juice, thé, bostongurka, ketchup, korvbröd, russin, frukt, digestivekex och ett positivt humör :)



Jag lyckades såklart tappa min korv i glöden det första jag gjorde, sen tog det ett tag innan jag lyckades få upp min skadade, smutsiga sönderhackade korv... Men, den var god ändå!



Lyckades bränna nästa korv rejält, både korv och korvbröd blev en aning (läs mycket) svarta. Frasigt, välstekt och...gott?



Ja, det blev ju faktiskt gott tillslut. Med massa ketchup och smaskig bostongurka värmde båda korvarna, trots sina defekter, bra i magen. Så härligt att elda, mysa och grilla korv i solskenet! Detta är något som jag tycker alla där ute borde göra mera. Enkla härliga utflykter med familjen i naturen. Få lite frisk luft och umgänge är aldrig fel!


Kommentarer
Postat av: linn

GUD va mysigt!!!! Underbart!

2010-03-17 @ 19:12:50
URL: http://www.metrobloggen.se/henriksdotter
Postat av: Mian

Jag älskar utflykter, särskilt om de innehåller utflyktsmat av något slag.

Just korvgrillning är snudd på oslagbart!

Klassiskt.

2010-03-21 @ 11:33:02
URL: http://miansblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0