Ben & Jerrys Cookie Dough

Äntligen Ben & Jerrys! Jag har tidigare skrivit om mina drömmar om glass, och då har det varit just Ben & Jerrys jag har filurat kring. Så många människor omkring mig har mumsat glass från detta märke, och jag har hört så mycket gott om det! Nu har jag äntligen gjort min permiär, och inte en sådan liten heller. Tre olika sorter på en en enda vecka. Det ni!
Lite komiskt är det dock, jag har nämligen inte smakat någon av de sorter jag tidigare skrivit om att jag ville smaka. Men men, jag har en känsla av att helggodiset kommer bytas ut mot en Ben & Jerrys då och då.
Först ut att bedömas är glassen Cookie Dough!

Smak: Själva glassen var god. Smakade vanilj och faktiskt en aning kola. En riktigt god vaniljglass! Chokladbitarna var lagomt smakrika och smälte behagligt i munenn. Och så de omtalade kakdegsbitarna. Mums. Smakade kakdeg, finns inte så mycket mer att säga.
Konsistens: Vaniljglassen var perfekt och smälte bra och sakta. Kakbitarna var mycket goda, men de var tyvärr lite torra på något sätt. Gott att det knastrade lite av sockret dock, exakt som i en kakdeg.
Kommentar: En god glass som jag mycket troligen kommer att köpa igen!
Betyg: 3.5/5

Ingredienser:

Grädde (27%), vatten, kondenserad skummjölk, socker, vetemjöl, brunt socker, äggulor från utehöns, smör, ägg, sojaolja, kakaomassa, kokosfett, naturlig arom, kakaopulver, stabiliseringsmedel (gurarkärnmjöl, karragenan), melass, salt, kakaosmör, smörfett, emulgeringsmedel (sojalecitin)





Kommentarer
Postat av: mika

klart att jag sparade dem ;D jag gjorde äggmackor av dem sedan :D

2010-03-16 @ 12:18:12
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Mika

tack så jättemycket :)

2010-03-16 @ 14:01:31
Postat av: Carro

Jag tycker att Ben & Jerrys glassar är väldigt goda, men tyvärr smakar de bara socker tycker jag.. blir sliskigt efter några skedar :S

2010-03-18 @ 12:10:18
URL: http://carolinegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0