Hej stekt ägg!

Allting i livet går i perioder, ibland mår man bra, vissa dagar dåligt, ibland älskar man att vara utomhus, ibland vill man bara ligga inne och kika på en bra film. Likaså är det med mat, och speciellt frukost, som man har en tendens att äta nästan likadan varje dag, i alla fall många av oss. Jag brukar variera, men det är för det mesta någon typ av yoghurt och müsli, eller weetabix. Ibland blir det en skova med lite smått och gått på, och på vintern gröt då och då.

Nu när jag blivit lite äldre har jag även lärt mig att tycka om kokta ägg, när jag var mindre åt jag dem aldrig, för jag var helt livrädd för skalet, som man kunde få i munnen, och som knastrar sådär gräsligt äckligt. Men, nu äter jag kokt ägg lite var och varannan dag, det är så gott och nyttigt, och när man har egna höns runt husknuten känns det lite extra mumsigt. Vilket de förresten även är, jag som är uppvuxen på hemägg kan lätt känna en stor skillnad mellan hemproducerade ägg och de massproducerade som man köper i affären. Våra är mycket smakrikare och gulan är otroligt gul och fin! Hur som helst, nu har jag kommit in i en stekt-ägg-period! Jag har knappt ätit stekt ägg på några år, men nu kan jag bara inte få nog av det. Ägg, stekt i smör och sedan mycket salt på toppen - det smakar så härligt just nu!


En av de duktiga hönorna om ger oss ägg varje dag!
(förutom på påsk, då är det som om de medvetet slutar värpa, bara för att jävlas, hihi!)


Kommentarer
Postat av: baktokig

SV: Jaha, det är inte svårare än då? Då kanske jag ska prova att koka matvete ändå!



Vad tråkigt det där med keson, jag älskar keso och skulle bli förkrossad om jag inte kunde äta det mera! ;)



Jo, jag mår väldigt bra, man blir så lycklig av sommaren tycker jag, och av att vara ledig från skolan! Åh, tackar tackar! :]



Ägg är toppengott, speciellt med örtsalt på!



kram Baktokig -Linnéa

2010-06-22 @ 17:45:04
URL: http://baktokig.blogg.se/
Postat av: Lina

Härligt med egna ägg, håller med om att det är så mycket godare! (Har iofs inte egna men köper på en gård på somrarna)

Du har en väldigt trevlig blogg!

2010-06-22 @ 21:27:53
URL: http://matmedhjarta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0