Gudomlig bålbärssmoothie

Men hallå där, älskade värme och sol! Äntligen, äntligen - sommarväder! För någondag sedan spenderade jag massor  med tid på bussåkande, men så blir det när man har godvän som bor hela 12 mil från en själv, men det är värt det, för vänner är guld värda :o)

När jag tillslut kom hem degade jag bara i solen, så skönt! Fast det blir himla varmt, klibbigt, svettigt, varmt och törstigt av att sola. Vad passar då inte bättre, som ett litet mellanmål sådär, än en härligt god smoothie? Till och med en smoothie med superbäret blåbär. Till och med en iskall smoothie, som fått stå i kylskåpet och huttra en stund. Det är sommar det vänner, det är sommar!


* ca 2 dl krämig yoghurt ex. arlas ekolgiska
* 1 dl eko-mjölk
* 1 krm ekologiskt vanlijpulver/1 tsk vaniljsocker
* 2 dl blåbär
* rivet citronskal av 1/3 citron
* ev. lite socker om man är mesig :P
* några frusna hallon

1. Mixa alla ingredienser utom hallon.
2. Ploppa i hallonen, ställ i kylskåpet 10 min.
3. Drick, drick, drick.

ps. det går inte så bra med sugrör...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0