Tonfiskomelett

Nej nu måset jag ta tag i mig själv. Dags att äta lite nyttig mat, på rätt tider, och kanske idag kliva upp ur sängen? Ja, jag är fortfarande sjuk, måste nog besöka farbror doktorn snart för att gå till botten med detta, jag vill inte få lunginflammation. Nyttig mat och vila är vad min kropp vill ha nu, och nu ska jag inte bara vila, utan även ge den sin nyttiga mat :o) Till brunch idag blev det smaskig tonfiskomelett med soltorkade tomater. Gott!


1 portion
2 ägg
½ dl mjölk, cirka
salt & svartpeppar
½ tsk smulad timjan
½ burk tonfisk
2 soltorkade tomater i vinäger

1. Vispa samman ägg, mjölk, salt och peppar.
2. Värm upp en liten stekpanna, lägg i en klick smör. Sänk värmen till 2an. Häll i äggsmeten.
3. Stek som en omelett, låt lös smet rinna ut till kanterna. Dela sedan omeletten på mitten och vänd den upp och ned.
4. Smula över tonfisk, skiva de soltorkade tomaterna och lägg på dem. Ringla över lite vinäger från tomatburken. Lägg på ett lock och låt omeletten stå någon minut med plattan avstängd.
5. Häll över omeletten på en tallrik när tonfisken blivit varm, och ät!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tanken är en vecka, för sedan åker jag till Grekland och då blir det ju massa GLASS :D Men får detta min mage att bli bra kommer jag att dra ner på kolhydraterna på vardagarna och unna mig kakor och tårta på helgen. Då är jag ju ändå hemma så då gör det inget om jag måste springa på toa, att min mage är svullen och skriker hahah!



För att gå ner i vikt måste man nog hålla på några veckor. På en vecka kan jag max gå ner 0.5 kg typ och det går jag upp en dag igen haha :D Men jag tycker detta är spännande!



Åt nyss färs, grekisksallad och b-sås, mums! :D

2010-07-09 @ 13:08:31
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: a.l.

ser gott ut =)

2010-07-09 @ 15:49:37
URL: http://avatarlife.blogg.se/
Postat av: Mikaela

äter en massa yoghurt och fil utan att reagera, så jag tror ej det är laktos :U/

2010-07-10 @ 20:43:19
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Mikaela

det är en slags sås på flaska som är stark och god :=)

2010-07-11 @ 16:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0