Träning!

Jag älskar att träna, och då menar jag inte pumpa på gymmet med maskiner, för det kommer aldrig bli min grej. Nej, för mig är det gruppgymnastik som gäller, core, yoga, F&S, Stationsgympa, Bodyattack, Aerobics och liknande! Men, eftersom jag åker hemifrån 06.10 på morgonen och kommer hem 17.40 finns det ingen tid och ork för mig att gå till gymet, vilket är riktigt synd. Vårat gym är dessutom dyrt och har få utbud av aktiviteter som jag är intresserad av.

Men, träna gör jag ändå! Tack vare att jag går på en såpass bra skola som jag gör så kan jag träna på luncherna. Skolan erbjuder nämligen lunchpass, vilket är alldeles fantastiskt. Jag tänkte nu lägga upp ett exempel på hur en veckas aktiviteter ser ut för mig. Utöver min lilla planering så går jag även till skolan upp för ett brant (jävla) berg varje dag, det är en tortyr på morgonen kan jag lova!

Som ni ser så försöker jag göra något varje dag. Våra kroppar är byggda för att röra på oss, det skall vi ta vara på, vi ska ta hand om våra starka kroppar, för vi kommer behöva dem genom hela livet. Bra mat, mums för själen, och bra träning är viktiga ingredienser för ett energirikt och lyckligt liv, enligt mig. Tisdagar, onsdagar och fredagar är ganska lugna aktiviteter medans de resterande dagarna innehåller lite mer flås. På ex. tisdagar, torsdagar och fredagar försöker jag även göra 10 min pilates för mage. Snabbt kanske ni undrar? Ja, snabbt, intensivt och det ger resultat!

Att börja simma startade jag med denna vecka. Jag fick en idé i söndags -"jag kanske borde börja simma?". Och nu finns det ett 11 gångers kort på badhuset i min plånbok. Perfekt nu när det är snö och kallt, då vill man inte ge sig ut för att jogga i kylan.

Kommentarer
Postat av: a home far away

Ja det är det som är konsten att hitta sin träningsform o hålla sig till den o tycka att det är roligt:)



Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

2010-01-20 @ 08:29:38
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: Mika

Svar: Intressant fråga. Jag har tror att en kombination kan vara det bästa. Eftersom vi behöver kreatur för att hålla våra landskap öppna. Däremot tror jag kan skall försöka välja ekologiskt odlad soja, tex markatta. Även om det fraktas långt är bönor väldigt miljövänliga att odla och det får plats många i transporter. Men väldigt intressant :D

2010-01-20 @ 16:58:46
URL: http://mikkatude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0