Far jag kan inte få upp min kokosnöt

Igårkväll bad jag pappa att köpa en kokosnöt, så när jag kom hem idag låg den där på köksbänken och väntade så sött på mig. Vi åt lite middag, försökte plugga matte (läs pluggade inte matte) och sedan var det dags att mörda kokosnöten...

Hammare - nej
Hammare och stämjärn - nej
Pappas borrmaskin och skruvstycke - oh ja kokosnöten är knäckt


Nu har jag ätit kokosnöt! Det var faktiskt gott, inte tillräckligt gott för att skriva riktigt gott, men gott var det. Tyvärr var den inte lika krämig som jag föreställt mig, tror att jag sett för mycket kokosmjölk på burk. Den genomskinliga kokosmjölken nuddade snabbt min tunga, men av smaken att dömma var den inte värd att dricka, usch.

Självklart var jag tvungen att experimentera lite med smaklökarna eftersom jag kände när jag tuggade på kokosnöten att den skulle passa sig bra till lite andra saker. Dessa saker var naturell yoghurt och russin. Klockrent! Mitt tips till världen: Mörda din kokosnöt, hacka lite av köttet, strö i yoghurten tillsammans med russin och njut på din frukost kanske med lite müsli!
Nu är det verkligen dags för matnörden att sova. Har simmat idag, käkat bananer istället för frukost (note to self: gå upp i tid) och varit allmänt less på matten. Dags för den ljuva sängen!!


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag hade oxå sett för mycket på reklam osv innan jag smakade min första kokosnöt. Trodde att det skulle mer vara som kokosmjölk. Men saften är ju nästan vidrig.. :S Köttet däremot är ju lite godare.

2010-03-03 @ 08:15:24
URL: http://carolinegustafsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar Carro: Ja jag tycker mycket om köttet :) Skulle även vilja testa att blanda det tjocka i kokosmjölken på burk med t.ex. yoghurt eller ha ovanpå gröten. Det skulle nog vara gott!

2010-03-03 @ 12:02:27
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0