Munsår + äta = inte bra

Okej, såhär är det. Munsår är inte kul! Speciellt inte att ha det i flera, flera veckor och det vägrar att läka. Speciellt inte heller när det inte riktigt är ett munsår heller, utan sitter liksom som på kinden, precis brevid läppen, precis i mungipan.

Och, eftersom såret sitter precis i mungipan, och håller på att läka, går det inte så bra att öppna munnen. Inte bra alls rättare sagt. Att skratta, är en fruktansvärd plåga. Och äta, speciellt fil och weetabix, är en ännu värre plåga. Haha, gud vad jag kände mig som en 80-årig invalid när jag åt frukost här om dagen. (Inget illa menat åt alla 80-åriga invalider!)

Närmar mig med skeden, fil och weetabix på skeden, öppnar munnen till maxgräns (dvs. typ ett litet, litet hål för sen gör det för ont), tar in skeden i munnen som vanligt, men det GÅR INTE. Det tar stopp. Filen rinner på sidorna om kinden istället och jag får liksom skynda mig att sörpla i mig filen och weetabixen. För skeden går INTE in i munnen... Hej kom och hjälp mig. Kände mig totalt freaky.

Kan ju säga som så att jag inte åt någon skollunch den dagen. Veg. nuggets och currysås - det hade sett fint ut det, när jag inte ens kan öppna munnen och få in maten.

"Hej jag heter Frida och jag är 3 år, går på dagis, har currysås på hela kinderna och kan inte riktigt få in nuggetsen i munnen. Fröken kan du hjälpa mig att mosa maten?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0