Stort müslitest

En av mina läsare ville att jag skulle gämföra lite näringsinnehåll och liknande på olika müslisorter. Det gör jag gärna, det är bara ett problem, det finns så många sorter! Så jag valde några hederliga klassiker och några nykomlingar som jag inte smakat. Lite frukostinspiration till både er och mig är ju aldrig fel. Crunchen med röda bär tycker jag verkar god och bra, äntligen en crunch med lite socker! Har ni smakat den?

Hoppas müslitestet faller några i smaken. Snart skall jag göra min egna müsli, med macadamianötter, kokos och annat smarrigt. Missa inte det!

 


Källor:
Axa
Finax
Paulúns

Kommentarer
Postat av: linda

när kommer ditt egna hälsosamma müsli recept? :) skulle du inte börja testa andra fukostalternativ också, olika grötar, smoothies mm och efterrätter!! milkshake, hemmalagad glass nam ;)

2010-04-27 @ 12:49:19
Postat av: Frida

Hej Linda! Det kommer inom kort. Jag har haft mycket att göra den senaste tiden och även varit bortrest. Men imorgon har jag äntligen en fri eftermiddag så då har jag tänkt skapa müsli! Nötterna ligge i köket och väntar på mig :o)Är lite trött på frukosttest nu. Men hemlagad glass kommer nog komma upp på bloggen, vi har faktiskt glassmaskin som borde användas lite flitigare :) Ha en bra dag//Frida!

2010-04-27 @ 20:01:33
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Elina

Då vill jag tipsa om AXA'S osötade Appel & kanel müsli. Det är min absoluta favorit - Jättegod, mättande, fri från socker och andra tillsatser !

2010-04-30 @ 20:44:05
URL: http://blow.blogg-se
Postat av: Frida

Elina: Åhå... Låter smarrigt, kanske blir något att prova. Men just nu är jag helt fast i allt vad weetabix heter. Så otroligt goda och lätthanterliga! Bara att ta två, så blir man mätt och glad fram till lunch, och man slipper riskera att sitta och "småäta" ur müslipåsen på frukosten :)

2010-05-01 @ 15:47:14
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0