Makrillsröra på smörgåsen

Här sitter jag vid köksbordet och mumsar en smaskig frukost! Jag har varit sugen på just makrill i tomatsås rätt länge nu, så idag fick det bli mitt söndagslyx istället för den nu mera vanliga gröten med blåbär och hallon. Jag tror att det är ganska "viktigt" att byta frukost då och då. För i alla fall jag, oavsett hur gott/nyttig min vanliga frukost är så är det alltid roligt med något nytt, för det finns faktiskt mycket av välja på! Massor av goda pålägg till smörgåsar, många olika sorters flingor och müsli, olika typer av gröt, smoothies, omeletter osv. Det är bara att använda fantasin!

1 burk makrill i tomatsås (billig variant)
1 knivsudd chilipasta/chilipulver
1-2 msk chilisås (felix ekologiska)
1 msk torkad oregano
1 tsk torkad basilika
örtsalt
gurka/tomat/paprika/avocado osv..

1. Blanda alla ingredienser till röran i en skål utom örtsaltet.
2. Lägg upp röran på 2 grova smörgåsar, toppa med grönsakerna.
3. Strö örtsalt på grönsakerna och smula sedan lite oregano på toppen av båda smörgåsarna.

Idag ser det ut att bli sol, himlen är redan blå och jag myser av solens första strålar som kikar in genom fönstret. Det känns som om att även denna dag kommer bli riktigt härlig, vilket blir ett bra avslut på påsklovet. Tänkte bjuda er på en underbar låt som man inte kan låta bli att bli glad av. Gladmusik är bra för själen, som kan pigga upp både den tråkiaste dagen, men få känslorna att sprudla extra då man redan är glad. Optimistic Thought heter denna underbar låt och den finner du här!

Ha en underbar dag, alla kära läsare! Ni gör mig lyckligare, för det är så roligt att få så fina kommentarer! :o)

(notera även att jag lagt till en ny kategori, där du klickar runt gratis på hemsidan och räddar liv, läs mer genom att hålla musen över "klicka och skänk, gratis" bland mina länkar här på bloggen)



Kommentarer
Postat av: Mikaela

såg mums mums ut!

2010-04-11 @ 17:26:51
URL: http://mikkatude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0