Limepepper - Santa Maria

Måste bara tipsa om den godaste kryddblandning jag någonsin stött på. Jag äter den som godis, helt omöjlig att låta bli, och när jag väl pepprar är det i rejäla mängder! Denna krydda är så fantastiskt god. Salt, syrlig, fräsch och pepprig med en härlig smak av lime. Passar underbart till grönsaker, men även att t.ex. peppra ovanpå en smörgås med cream chease och tomatskivor.

När jag först smakade denna hos min moster bara kände jag att "denna måste jag ha!". Bestämde mig för att strunta i att färdigblandade kryddor innehåller hela alfabetets olika stavningar och konstgjorda ämnen, och köpte den. Men så glad jag blev när jag väl kikade på innehållsförteckningen, inget vidare konstigt där!
    Ni bara måste testa denna krydda, är ni salladsfreak som jag hoppas jag att även ni kommer bli frälsta. Säg den avocado som inte blir godare med lite av denna krydda på toppen? (lite = mycket, i mitt fall....)

(innehållsförteckning kommer då jag orkar gå ner till köket och hämta pepparkvarnen... just nu ska jag snyta mig och dricka mitt chokladmintthé och vila lite till... kram på er)

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/699024/fridas-recept?claim=sb4eraned35">Följ min blogg med bloglovin</a>


Kommentarer
Postat av: Mikaela

hahaha bara bra att du är ärlig :D men jag var så trött på den gröna så jag höll på att spy ;P nästa gång blir det kanske ännu snyggare ;) men jag gillar att ändra :D

2010-04-22 @ 08:45:25
Postat av: Mikaela

Det där med lax är en komplex fråga :P Det vildfångade är inte alltid den bästa heller, jag har hört att den inte är grönlistad, men det vet du säkert mer om än jag :D



Det är så tråkigt att allt är så onaturligt och skadligt för miljön ;P man borde ha en egen bondgård :D

2010-04-22 @ 09:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0