Frukosttestet lider mot sitt slut?

Jag har nu skrivit om en del flingor och müslisar, men kanske inte tillräckligt, eller vad tycker ni frukostsugna? Jag har kikat runt bland affärens hyllor men kan fortfarande inte hitta något fiberrikt alternativ som lockar. Så fort det är fullkorn och fibrer i cornflakesen skjuter sockerhalten uppåt, dumt och tråkigt tycker jag. Visserligen dör vi inte av lite socker, men det är onödigt, sådant som vi egentligen klarar oss lika bra utan.

Min favorit är fortfarande weetabix, frasiga och goda. Har ni några favoriter att dela med er av, eller har ni sett någon ny spännande müsli/fling på hyllan som ni vill att jag skall prova och skriva om här i bloggen? Tipsa mig gärna, för nu har jag bara två weetabix-bitar kvar, och är redo för något nytt i frukostskålen.


Jag har nyligen upptäckt att ICA lanserat sitt eget varumärke "gott liv" med ny fräsch design! Jag gillar dem och har gått på deras köptrix. Gullig design tilltalar och det gör även nyttiga alternativ? Har ni provat, eller tycker ni jag borde testa någon av deras produkter! Deras frukmüsli är nog dock inte att rekommendera, då jag bara har dåliga erfarenheter från ICA's müslisar, torra, lite frukt och ingen smak. Men deras andra produkter får säkert tummen upp.

 


Kommentarer
Postat av: Natalie

får jag fråga....vad äter du till dina weetabix ? Jag har svårt att hitta nåt gott att äta dem med!

2010-04-19 @ 13:52:45
Postat av: linda

hur är det med olika müslin? ekologiska. har du ännu hittat på något eget hälsosamt müsli recept? hur är det med havrefras och cheerios?

2010-04-19 @ 14:23:31
Postat av: Frida

Linda: Hej. Ja jag har funderat på att rota lite i de ekologiska müslisarna, skall göra det! Är inte så pigg på hemmagjord müsli, vet ej varför. Men någon dag lär jag nog göra en. Kanske faktiskt gör det när som helst. Har skrivit om havrefras och cheerios på bloggen tror jag.

2010-04-19 @ 15:05:12
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Frida

Natalie: Jag har lite olika. Blåbär, hallon, hackad persika eller varför inte lyxa till det med skivad banan och kanel? Russin och kakao tror jag också är gott att toppa med. Just nu äter jag med en smaksatt yoghurt, nämligen kokos. Supersmarrigt. Tag det du gillar helt enkelt, allt passar. Såväl torkad frukt som färska bär, andra gryn eller lite hackade nötter. Lycka till med weetabixen :o) På helgen kan man ju lyxa med lite fin sylt!

2010-04-19 @ 15:06:52
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Natalie

Tack för tipsen Frida :)

2010-04-19 @ 19:15:08
Postat av: Anonym

lite brödtips och test kanske ?

2010-04-19 @ 22:36:40
Postat av: Frida

Anonym: Hemma hos oss bakar vi allt bröd själv, så tyvärr kommer det inga test på köpebröd. Det blir så gott och nyttigt att baka själv, sätta sin surdeg och köra i knådningsmaskinen! Tack ändå för ditt tips!

2010-04-20 @ 07:52:13
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Kan du inte göra ett test som fokuserar på näring-energi-innehåll osv. i olika muslisorter främst? :D

2010-04-20 @ 20:58:55
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Frida

Rebecca: Självklart kan jag göra det! Idag blev jag sjuk så imorgon har jag massa tid att blogga. Kommer dock inte testköpa alla sorter, men jag har smakat många redan så jag kan även lägga in en liten smak-kommentar. Ska göra min egna müsli snart, med bland annat macadamianötter, smaskens!

2010-04-20 @ 21:04:46
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0