Fikastund i solen

Vilken härlig dag, och vilket härligt väder! Jag är så glad att solen äntligen skiner över oss igen i vårat avlånga land, för här uppe har vi fortfarande mycket snö... Fast, gråt icke, för stora delar av snön har smält bort och ännu smälter det i maka takt, så sommar blir det nog ändå.

Idag har jag bara gjort två saker i princip, promenerat och solat. Och nog kan man säga att jag solat mer än jag promenerat, för jag har i princip suttit bänkad framför solen hela dagen idag. Så härligt, och om jag får säga det själv har jag nog fått lite färg på nosen i alla fall! Efter promenad med pappan i förmiddags sjönk jag ned med en kopp varmt pepparmyntsthé och en apelsin i solen och sen dess har jag suttit bänkad. På eftermiddagen blev det även en smarrig knäckebrödssmörgås med gott pålägg.
    Så härligt att bara njuta av vädret, promenera en sväng och ta det lugnt. Man har ju inte påsklov för att stressa, eller hur? Fast jag har inte slappat för mycket, en promenad, 10 minuter pilatse och nyttig mat har jag hunnit med också. Idag har det blivit gröt med blåbär och den smarriga smörgåsen nedan, mums!


Apelsin och gott thé i solskenet slår aldrig fel efter en vårpromenad


Smarrigt knäckebröd med het tomatröra och hommus. Recept kommer! :o)


Kommentarer
Postat av: KarinW

Men hur gott och mysigt såg inte det där ut då?!

Hummus gillar jag också och dessutom har jag flera burkar kikärtor i skåpet......

2010-04-04 @ 22:45:39
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Försökte kommentera hommus-inlägget men lyckades inte så jag skriver här istället. Hommus här oxå ju :)



Hommus är så gott! Håller med om att det är helt onödigt att köpa färdig när det blir så mycket godare. Färdiglagad hommus kan dock med fördel smakas om man är i New York och hittar Hummus Place. Så gott! =)

2010-04-06 @ 17:47:46
URL: http://flickanokakorna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0