Att träna sig i form igen

Jag har mått dåligt en period och känt mig nere och rastlös och inte riktigt vetat hur jag ska hantera det. Detta har resulterat i att jag gått omkring och småätit om kvällarna när jag känt mig ensam, inte bra. Man skall äta på bestämda tider, det är det kroppen mår bra av. Att äta ost och marmelad om kvällarna är inget att rekomendera. Även nu efter julen har min träningsmotivation inte varit så hög. Snö upp till midjan och minusgrader ända ner till 22 gör i alla fall inte mig sugen på att ge mig ut och jogga direkt...

Så, det jag vill komma till är att jag de senaste månaderna format min kropp till något jag inte vill. Jag har lagt på mig några extra kilon, så att säga. Med detta menar jag inte att jag blivit tjock, inte alls. Jag har helt enkelt tappat muskelmassa och lagt på mig lite mer runt höfter och lår. Enligt vissa kanske jag behövde det, då jag under sommaren gick ned lite väl mycket i vikt. Men men. Nu är jag redo att ta tag i min kropp igen, på ett bra sätt! För det vitkigaste är att må bra, både fysiskt och psykiskt.
    Jag mår bra av att röra på mig, svettas och få ut lite energi ur kroppen. Men jag mår även bra psykiskt av att kunna titta mig i spegeln i bikini och känna mig nöjd. Detta kräver träning - inte ost och marmelad, haha.

Så, nu under lovet kör jag en rivstart med massa härlig träning och nyttig mat! Inget påskgodis här inte! Till skolstarten igen har jag gjort i ordning ett träningsschema och planerar att spendera mer tid i gymmet som vi har på skolan. Ska bli härligt och jag är taggad till tusen att få tillbaks både energin och min vältränade kropp! Så nu vet ni vart ni kan hitta mig tidigt imorgon. På cykeln, svettandes, innan frukost!

Kommentarer
Postat av: cecilia hjelm

åhh =) jag skulle verkligen uppskatta om du bloggande om mat, träning och välbefinnande under denna proccedur :)

2010-04-04 @ 14:49:36
Postat av: Frida

Svar Cecilia: Självklart kan jag göra det! :)

2010-04-04 @ 16:17:02
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du skrev att du gått ner lite väl mycket i vikt över sommaren. Vad är ditt bmi nu? =)

2010-04-07 @ 13:09:51
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/
Postat av: ***

Hej!

Vad tråkigt att höra att du har kännt dig lite deppig ett tag, men kul att du känner pepp inför våren och allt vad träning innebär :)

Dock skulle jag INTE rekomendera att träna på morgonen och innan frukosten. Det är något som verkligen bryter ned de musklerna du vill bygga upp.

Hoppas du mår bättre med tiden och ta det lungt med träningen så vinterkroppen inte får en chock! ;)

2010-04-07 @ 20:14:11
Postat av: Frida

Svar Ulrika: Ja det har kännts tungt, men jag är redo nu, härligt :D Nej det brukar inte hända så ofta, är oftast skönast att vila och äta frukost först, och ja det är även som du säger, kroppen vill nog ha lite bränsle först så musklerna kan arbeta rätt. Kram!

2010-04-07 @ 22:44:18
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0