Fjällyoghurt~hjorton

Jag föredrar helst naturell lättfil och smaksätter efter eget humör och tycke. Men, pappa tycker om att blanda fil och smaksatt yoghurt så hemma hos oss finns alltid lite av varje. Eftersom pappa älskar hjortron och ICA erbjöd oss en liten rabatt på denna yoghurt vi köpte den.

Det första pappa sa till mig var "den var alldeles för sur!"
Nu ska man dock inte lita på pappa eftersom han är en riktig sockernasse. Så jag provade själv.
Vad tyckte jag?

Smakade minimalt med hjortron, jag kände mest smaken av syrlig yoghurt trots att 5.8% socker var tillsatt.  Gillar du hjortron? Prova! Personligen tycker jag dock att det är en dyr produkt (ca 20:-) som inte uppfyllde våra förväntningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0