Fiskbullar i currysås


Under hösten kommer snabba, goda och nyttiga middagar stå i fokus då jag kommer hem som tidigast 17.45. Eftersom jag tycker att laga mat är såpass rolig vill jag inte lägga över hela ansvaret på pappa, som dock ändå vissa dagar kommer bli beordrad att ha maten klar på bordet när jag kommer hem hungrig. Genom alla år har fiskbullar alltid serverats hemma hos mig, och jag förstår mig faktiskt inte på alla som rynkar på näsan åt fiskbullar. Visst, de slemmiga dillfiskbullarna man fick i skolan var ingen höjdare, men hemlagat är alltid godare, och det gäller även fiskbullar! Billigt är det också :)

ca 3-4 portioner
1 stor burk fiskbullar i buljong
ca 2 dl mjölk
curry
redningsmjöl

1. Häll både fiskbullar och spad i en kastrull, låt koka upp tillsammans med mjölk och curry efter smak.
2. Tillsätt mer mjölk, ev mer curry efter smak och tycke. Red av med redningsmjöl. Servera till ris och grönsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0