Tonfiskpizza m. curry

Jag har varit sugen på pizza ett tag nu, så ikväll fick det bli en fredagspizza. Jag kände mig trött på den klassiska pizzafyllningen, därav dagens kombination! Det blev riktigt gott för en curry- och tonfiskälskare som mig.

2-4 personer
1 sats pizzadeg (länk till recept)
1 burk finfördelad tonfisk i vatten (billigaste sorten)
ca 3 dl passerade tomater ->
blandat med pressad vitlök, peppar, salt och oregano
tomat, skivad
lök, skivad
mussor på burk
sardeller
annat du tycker om på din pizza, kanske banan?
(passar bra med curry, fast jag hade inte det på min pizza)
halverade oliver
curry

1. Kavla ut degen på oljad plåt, smeta på tomatsås, lägg på fyllningen, strössla över curry.
2. Grädda i ca 15 min på 200 graders värme, njut!

Jag hade ingen ost på pizzan, osten är en ganska onödig kaloribomb tycker jag, t.ex ICA's färdigrivna pizzaost innehåller 400kcal per dl, och en pizza kräver faktiskt några dl ost, pizza blir faktiskt supergott även utan ost! Men vill du ha ost på din pizza så kör på det, ät det som du är sugen på och det du tycker är godast :o) Om jag skall ha ost på pizzan kräver jag en god och vällagrad ost för smakens skull, inte bara för att ha "smält ost på pizza", det klarar jag mig utan :P 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0