Plopp saltlakrits

I fredags var jag på bio och passade på att prova plopp saltlakrits som jag suktat efter ett tag nu. Jag älskar saltlakrits och har alltid tyckt att det passar bra ihop med en bit choklad, så detta kunde inte bli mer än lyckat!




Smaken var jättegod, lakritsen var perfekt salt och sådär lite härligt stark, vilket gjorde sig bra mot den milda mjölkchokladen. Dock var det lite svårt att "blanda" smakerna, då lakritsen tog över lite. Men eftersom jag "sög ut" lakritsfyllningen, njöt av den och sedan lät en bit av chokladen smälta i munnen så blev kombinationen fulländag ändå.

Detta kommer nog bli mitt nya favoritgodis, inte för att jag hade något  favoritgodis tidigare... - mitt första favoritgodis får jag väl säga! Även om jag kanske inte kommer köpa denna choklad så ofta eftersom jag inte är något direkt fan av "låg-kvalitets-godis", (jag njuter hellre av 90% choklad eller handgjorda praliner), så kommer jag defenetivt att köpa den igen :)

Betyg: 5/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0