Godaste hamburgaren

Hamburgare förknippar jag alltid med pappa, eftersom det är han som infört traditionen med att alltid ha stekt ägg i hamburgaren. Sedan har jag själv kombinerat ihop min favorit, för vi har alla olika smaker och åsikter om vad som är godast. Bostongurka är nästan ett måste i min hamburgare, men idag lyste den med sin frånvaro i kylskåpet, så jag fick klara mig utan den.

Mätt och glad blev jag ändå, men torra hamburgebröd skippar jag i fortsättningen, dessa hade legat i frysen alldeles för länge. I fortsättningen tänker jag även baka mina egna, grövre hamburgerbröd! Eftersom vi äter hamburgare så sällan så kan man ju unna sig en riktigt god hambugare på alla sätt och vis, och degigt vitt bröd är inte gott.

 


I min hamburgare skall det finnas:
Bröd
Hemmagjorda saftiga hamburgare -
(med smält lagrad ost ovanpå)
Bostongurka
Inlagd smörgåsgurka
Tomat, gärna ungsbakad
Ketchup
Skivad lök
Sallad
Stekt ägg
Salt, peppar och lite grillkrydda



Kommentarer
Postat av: Sandra drömkaka

Jag ÄLSKAR hamburgare så snacka om att jag börjar dregla nu då jag ser din variant mmm så gott :)

2009-10-23 @ 10:32:40
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0