Drömmar om glass

Trots att jag är supermätt sedan en riktigt mumsig tacosmiddag sitter jag och funderar på glass i mängder! Det hela började med att jag tänkte på min hälsa efter att jag tvingat pappa göra lite yoga med mig. Jag tänkte på hur pass viktigt det är att ta hand om sig själv, såväl insidan som utsidan, och att verkligen njuta av livet och leva det fullt ut. Så jag började spinna vidare på dessa tankar och kom att tänka på att jag verkligen vill utvinna så mycket som möjligt av mitt liv på många olika plan, bland annat när det gäller smaksensationer. Så, jag sjönk ned i min säng med datorn i knät och började skriva ned vad jag hitills i livet inte ätit, och vad jag skulle och någon gång verkligen måste smaka på. Jag kom inte längre än till min första tanke: Ben & Jerry's glassar.



Jag har aldrig ätit en glass från Ben & Jerry's. Varför vet jag faktiskt inte. Kanske för att jag inte är någon direkt glassfantast eller för att jag inte äter sötsaker så ofta och helt enkelt försöker undvika köpt glass eftersom den för det mesta bara innehåller en massa otydbara kemiska ämnen och tillsatser. Jag har, som många andra, hört väldigt mycket om Ben & Jerrys glassar. Hur goda och fantastiska de ska vara, och dessutom med helt okej innehållsförteckningar. Och jag, som älskar när det är stoora bitar, tjoffigt, mastigt, mycket av det godiga borde nog vara en perfekt Ben & Jerry's glassätare. Eller vad tror ni?

Fast grejen med mig är att jag tycker att man skall försöka tillaga sin egen mat och sötsak själv. Om man vill ha glass med brownie, macademianötter, kolasås och chokladdoppade mandlar så rör man helt enkelt ihop detta själv. För är verkligen en förpackning Ben & Jerry's värd de där 50 kronorna? Är det kanske inte bättre att blanda ihop sin egen glass och verkligen få det man vill ha, och i exakt så stora bitar som man vill ha det?

Jag vet inte, men jag känner att det är dags att hosta upp stålarna och helt enkelt prova en Ben & Jerry's. Kanske redan till helgen, för att fira min första beställning? Då kommer dock till ett problem, som jag alltid har oavsett vilken vara jag skall köpa vare sig det är wok-påsar eller elvispar, vilket sort skall jag köpa? Jag har kikat mig igenom Ben & Jerry's sortument och kommit fram till att det är nedanstående glassar som intresserar mig mest. Nu är bara frågan, vilken av dem.... ?

 


  



Kommentarer
Postat av: Sophie

Half baked, Super new york fudge chunk, chocolate fudge brownie! Någon av dem.. Jag smakade baked alaska en gång och det smakade bara vanilj glass inget annat.

2009-10-30 @ 08:27:30
URL: http://ziggi.blogg.se/
Postat av: JOSSAN

det avspeglas väldigt bra :D det är verkligen roligt att läsa din blogg :) ben&Jerry's är så goda!

2009-10-30 @ 12:43:33
URL: http://eliciajosephine.blogg.se/
Postat av: Frida

Sophie: Ja det är faktiskt de tre det står emellan. Fast mest mellan Super new york fudge och chocolate fudge brownie tror jag!

2009-10-30 @ 19:20:30
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: En till Frida

Half baked och Bohemian Raspberry är mina absoluta favoriter.

2009-11-06 @ 14:49:22
Postat av: Frida

Svar till en annan Frida: Okej! Än så länge har jag inte ens lyckats hitta glassarna i en närliggande butik, men jag måste prova någon av dem!

2009-11-06 @ 19:38:28
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0