Pastasås med chilifraiche

Jag brukar inte vilja köpa smaksatta produkter, utan tycker att det är lika enkelt och mycket godare att krydda maten själv, och laga mat från grunden. Men, när jag såg varianten av Crème Fraiche med smak av chili och paprika på halva priset passade jag på att prova den. Den innehöll inga konstiga smak/färg-ämnen vilket var bra, eftersom smaksatta produkter ofta är smaksatta med mycket annat än det jag frivilligt vill stoppa i min kropp. Så, därav gårdagens enkla och goda pastamiddag som blev klar under tiden pastan kokade.

2 portioner
1 stor gul lök
1 squash
olivolja
2 vitlöksklyftor
1 burk crème fraiche paprika och chili
salt och peppar

1. Skiva löken ganska grovt, hacka squashen (jag skalade den även eftersom skalet var lite fult), pressa vitlöken.
2. Stek detta  i olivolja på låg värme i ca 5-10 minuter tills löken och squashen är mjuk.
3. Häll på crème fraichen, salta och peppra. Låt detta puttra samman, servera med pasta, grönsaker och om du vill, chilisås eller ketchup :)

 


Kommentarer
Postat av: Sakura

Hej! Grym blogg, det är jättebra inspiration när man inte vet vad man ska hitta på att laga.



Ett tips tillbaka är sidan 101cookbooks.com, alla recept är "naturliga" och ser hur goda ut som helst! :)

2009-11-15 @ 17:33:41
Postat av: Frida

Svar: Tack så mycket :) Ja jag ska kika in där! =)

2009-11-17 @ 08:33:23
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Helena

åh vad gott det ser ut!

2009-11-20 @ 18:18:29
URL: http://matresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0