Pastejköket Leverpastej Mini

Jag har provat ännu en lättare vairant av leverpastej. Tidigare provade jag Arbogas mini-pastej, och den var riktigt god, godare än den vanliga pastejen. Men, för någon dag sedan då jag köpte med mig frukost upp till skolan fick jag lust att testa en annan mini-pastej.




Smak: Alldeles för salt. Det var dock en god men lite för mild leverpastejsmak. Det fanns dessutom inga svampbitar i denna leverpastej!!
Konsistens: Detta är en bredbar pastej, (jag brukar köpa skivbar), och jag tyckte att den var torr och grynig.
Kommentar: Nej, jag kommer inte köpa denna levepastej igen. Ingen svamp, alldeles för salt, för lite leverpastejssmak, för torr och grynig. Tråkigt, då denna är lite billigare än Arbogas. Men det kanske är som de säger "Billigare = Sämre".
Betyg: 1/5

Ingredienser:
Grislever (34%), Mjölk, Griskött (17%), Vatten, Potatismjöl, Socker, Koksalt, Maltodectrin (potatis, majs), Stärkelse (potatis), Fett från gris, Kryddor (bl.a lök, cayennepeppar, koriander, muskotnöt), Mjölkprotein, Konserveringsmedel E250.

Näringsvärde per 100 gram

   
Energivärde kcal
Per portion (msk)
170 kcal
23 kcal
Protein 10 g
Kolhydrater 12 g
Fett 9 g
Koksalt 2 g
Järn 9 mg ( % av RDI, rekommenderat dagligt intag)

Bild och info, www.pastejkoket.se

Nej nu ska jag dricka upp mitt frukostthé och börja plugga, det är Engelska och Idrottsteori som gäller. Fast egentligen känner jag mest för en promenad just nu. Men men, ibland måste man plugga fast man inte har lust, jag sitter ju ändå här på skolan så det är bara att sätta igång!

Kommentarer
Postat av: Mik

Svar. Just kakasmet har jag aldrig svullat i mig ;D Men visst har jag ätit onyttigt. I påskas satte jag i mig 0.8 kg lösgodis framför datorn. I vintras gjorde jag och calle en jättesats kokobollar och åt allt ur en bunke med sked. Jag är faktiskt onyttig väldigt ofta. Mitt problem är att jag nöjer mig inte med 3 rutor choklad jag vill ha hela kakan minst. Därför är jag väldigt noga med att äta nyttigt på vardagen och inte äta sött. Sedan när helgen kommer kan jag får äta mina stora portioner godis :)

2009-11-12 @ 09:12:11
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: dagenskreativa

Ica gott liv har en god bredbar leverpastej också

2009-11-13 @ 01:34:41
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Postat av: Ulrika Fransson

Hejsan-svejsan i blåbärssnåret!

Jag har försökt lämna in en kommentar men, så oteknisk som är, så har jag inte lyckats finna var man gör det. (och nej, det funkar inte där det står "lämmna kommentar")

Hur som helst, jag måste bara gratulera till denna ofatbara blogg, hur sjukt bra som helst!

Själv är även jag 15 år och ett av mina större intressen är att laga mat och mixtra till det i köket. Jag skulle gärna vilja veta vilken linje du går, på gymnasiet om du går där förstårs ;P, och var du bor (ty jag upptäckte din blogg igår). Det skulle vara, som Anna Anka skulle uttryckt sig, "Så jäävla KUUL"!

Hoppas du läser mitt lilla brev!

// Ullis-bullis in Motala

2009-11-15 @ 20:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0