Gräddtårta

Min första beställning var en gräddtårta! Jag har aldrig förr gjort en gräddtårta, så det var verkligen en rolig utmaning! Jag fyllde den med kokbar marsansås som jag smaksatte med äkta ekologiskt vaniljpulver och lättsockrad hallonsylt. Anledningen till att jag valde den lättsockrade varianten är eftersom jag inte vill att tårtan ska bli för söt. Det är även det som är bra med den klassiska kokbara marsansåsen, du bestämmer själv hur mycket socker du vill tillsätta. Fast godast är egentligen hemmagjord vaniljkräm, men det är inte alltid aktuellt att ställa sig och göra en sådan!

Jag använde mig av det bästa receptet på tårtbottnar i världen, och tillsatte även 1 tsk vaniljsocker i dessa. Sedan täckte jag hela tårtan med vispad grädde, spritsade dekor i grädde, samt dekorerade med mina egentillverkade dekorationer i marsipan och choklad, samt några ätbara silverkulor. Jag hoppas att den smakar gott och att de blev nöjda! Jag blev i alla fall nöjd :)






Tyvärr blev det dåligt ljus på fotona eftersom det var mulet ute och våra ljusrör avger ett gult sken, men jag hoppas att bilderna är rättvisa ändå :)

Kommentarer
Postat av: Filibabba

åh viken fin!!:D

2009-11-01 @ 13:21:11
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Edit

Hellu! Jag blev så lycklig nyss när jag kollade den vegetariska kategorin på din blogg. Det är så roligt att se en blandkostare som faktiskt gör riktigt goda och intressanta vegetariska rätter! Ofta när man kollar den kategorin brukar det komma upp en sallad med fetaost eller på sin höjd en broccoligratäng... Creds to you!

2009-11-01 @ 20:49:54
Postat av: dagenskreativa

wow vilken snygg tårta! Ser ju ut som att den är köpt på konditori:)



Kram Anna

2009-11-01 @ 23:34:14
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Postat av: dagenskreativa

wow vilken snygg tårta! Ser ju ut som att den är köpt på konditori:)



Kram Anna

2009-11-01 @ 23:34:38
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Postat av: Julia

den ser fin ut :D

2009-11-03 @ 15:31:47
Postat av: Frida

Tack så mycket, jag blir riktigt glad av era kommentarer :)

2009-11-04 @ 13:44:07
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! Måste verkligen berömma dig, vilka vackra tårtor. Du är enormt duktig, inte minst med tanke på din ålder! Du borde satsa på något inom restaurang/konditorbranschen!

Lycka till i fortsättningen!

2009-11-12 @ 20:16:46
Postat av: Frida

Svar Maria: Tack så mycket, vad glad jag blir! Ja jag kommer nog försöka satsa på den branschen om jag vågar :)

2009-11-13 @ 08:08:26
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0