Allt om Mat

För några månader sedan beställde jag 4 nr av tidningen Allt om mat. Såg en fantastisk annons i reklambladet "Sverigehäftet", 4 nummer för ca 50 kronor. Ett riktigt billigt erbjudande med tanke på att en tidning kostar 45 kronor i butik. Jag fick mina fyra tidningar och de var mysiga att läsa. Men, när den Femte tidningen kom blev jag ganska förbryllad. Jag hade ju bara beställt 4 stycken?


Kontakta Allt om Mat


Så, jag gick in på Allt om mats service-sida för kunder och såg där att jag hade en skuld på 45 kronor. Visst, ingen jättesumma men jag blev riktigt arg, behöva betala för en tidning som jag inte beställt! Jag ringde till Allt om mat (bonnier), och de klarade upp problemet, "det var inga problem" - försäkrade mannen i telefonservicen mig om, den där skulden ströks. Men, i fredags damp det i brevlådan ned en betalningspåminnelse om min skuld på 45 kronor. Om jag inte betalar innan fredag så läggs det på förseningsavgifter och det enda med det tredje.

Suck, ska man inte kunna köpa något nu för tiden utan att bli grudlurad?! Nej, imorgon är det jag som ringer Allt om mat igen, det här tänker i alla fall inte jag acceptera. Är det någon annan där ute som haft liknande problem med tidningsbeställningar?

Jag tycker att Allt om mat är en lagom mattidning, och deras julspecial var underbart. Så det är absolut inget fel på tidningen, är du matintresserad är detta en tidning att rekommendera, om du finner den till rätt pris så att säga. 45 kronor i lösnummer tycker jag faktiskt inte att den är värd.

Nej, nu ska jag sluta sura och sjunka ned framför tv:n istället innan det är dags för lite pilates. Nigella på tv8 klockan 19.25. Jag älskar Nigella, hon är så underbar hihi, och att äta är hon verkligen bra på :) Så härligt att se en vackert kurvig och lycklig kvinna bland alla dessa pinnsmala ideal!

Kommentarer
Postat av: Aissa

Om man läser det finstilta på erbjudandeblanketten gäller i princip alla tidningar) så står det att man efter de nummer som erbjudandet avser får en så kallad tillsvidareprenumeration som man själv måste säga upp. Om man inte vill det får man säga till. Så tyvärr är det nog du som inte har läst ordentligt.. Sånt är bra att vara noga med så att man inte får några otrevliga "överraskningar".

2009-11-23 @ 21:49:35
Postat av: Frida

Svar Aissa: Jag finkammande erbjudandet och det fanns inget skrivet om tillvidarepremenuration. Det var ett specialerbjudande. De vanliga allt om materbjudandena brukar ha tillsvidareprem. men detta erbjudande hade inte det. Det är nog därför det blivit krångel antar jag.

2009-11-24 @ 08:05:45
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: Anna

jag vet, det är såååå irriterande att tidningen fortsätter komma efter att provperioden är över. Men det är just detta tidningsbranschen lever på, folk som "glömmer" eller missar att säga upp tidningen och sedan dimper det ner inbetkort i brevlådan. Jag brukar hoppa sådana här erbjudanden ganska ofta på några olika tidningar, MEN jag har lärt mig att komma ihåg att redan under provperioden säga upp tidningen så att jag slipper betala per tidning när provet är över så att säga. jag tycker det är bra att göra så, jag hinner inte tröttna på tidningarna och kan på så sätt också ha lite olika tidningar att läsa mellan varven. MEN dåligt att kundtjänsten att lova dig kreditering på beloppet och sedan ändå skicka påminnelse. Och jag håller med, tidningen allt om mat är bra, vi hittar ofta lite annorlunda recept där som provas hemma.

2009-11-24 @ 16:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0