Tillbaka!

Nu har jag varit nere på en liten skön semester i några dagar i Stockholm. Det var skönt att komma bort från allt familjebråk och min mamma. Skönt att bara få vara ifred tillsammans med pappa och syster. Vi hälsade på lite släkt och lite annat folk, jag köpte en ny superbra digitalkamera, sprits till att dekorera tårtor och liknande och lite annat med.

När vi var nere i Sthlm så åt vi även kladdkaka... Dock misslyckades jag med den! Jag som så sällan misslyckas.. "/
Men men, jag hade inget recept så vi får skylla på det, jag är ju bara 15, lite oerfarenhet har jag trots allt faktiskt. Men men, den gick att äta. Med god kravglass och hallon så åkte även min gummi-chokladkaka ned. Men en sak har jag lärt mig:

Ska du baka, försök inte göra bakverket nyttigare! Min kladdkaka blev alldeles för besk på grund av för lite socker, och torr på grund av för lite smör. Snåla inte på det onyttiga, då kan du ta dig en rågsmörgås istället, ska du baka något sött, så  gör det ordentligt!


Kommentarer
Postat av: S

Heej, vad kul att du är tillbaka :)

Det har faktiskt känts lite tomt utan

dig hehe..

2009-05-25 @ 07:30:08
URL: http://ziggi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ägna dig åt dina recept och låt bli att förtala din förälder på nätet. Du har ingen som helst rätt att hänga ut din förälder i dina receptbloggar, dina subjektiva åsikter kan du behålla för dig själv. Att förtala på nätet är åtalbart.

2009-11-04 @ 22:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0