Omelett speciale

Igår var det tänkt att vi skulle äta risotto med kantareller och kassler, men då vi inte hade något vitt vin tillhands, fick det bli en omelett istället!


Med hjälp av potatisar från gårdagen blev detta en matig och god omelett.

Här kommer ett litet recept på dagens variant!


5-6 ekologiska ägg

2 msk mjölk för varje ägg

en nypa peppar och salt

    Vispa ihop detta till en äggsmet.

1 paket bacon, som delas i tre delar på längden, stek i en stor stekpanna med lite smör. Plocka upp baconet och häll i äggsmeten, inget extra fett behövs tack vare baconsteket.

    Skiva den förkokta kalla potatisen, lägg skivorna runt om i omeletten, strö på några hackade Crabsticks, baconet och broccoli i önskad mängd. Om du vill kan naturligtvis mer grönsaker tillsättas, vårt kylskåp var dessvärre ganska tomt...


    Jag, hungrig som vanligt efter vår söndagspromenad på 1 mil, nöjde mig inte med min bit av omeletten, utan kompletterade även med en skiva av mitt müslisolrosbröd, ovanpå hade jag lite keso och tomatpesto, passade utmärkt!


Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0